Heureka technicky podporuje novu „lištu“ do prohlížeče DealPly. Přečtěte si klíčová fakta pro e‑shopy!

Pan Mergado
13. 1. 2015
2 minuty čtení

Když se před Vánocemi objevil na blogu Heureky článek o spolupráci s DealPly, vyvolalo to hned spekulace o návratu myšlenky kontroverzní Heureka lišty. Zeptal jsem se proto na podrobnosti Tomáše Bravermana, CEO Heureky a Martina Slavíka, produktového ředitele Heureky — tedy těch nejpovolanějších.

Co je to DealPly

  • Globální firma, která provozuje stejnojmenný doplněk do internetových prohlížečů Firefox, Chrome a Internet Explorer.
  • Doplněk DealPly zobrazuje uživatelům nabídky zboží či slevových kuponů, v průběhu jejich procházení internetu. Podrobnosti o fungování z pohledu uživatele viz následující video.
  • DealPly spolupracuje s vyhledávači zboží a dalšími subjekty, které jí dodávají nabídky zboží.

Video představuje princip DealPly.

Co je dobré vědět o vstupu DealPly na český trh

Firma DealPly uvádí kontakt v Izraeli, nicméně jde o globální podnik, působící ve více než 30 státech. DealPly se rozhodlo vstoupit do ČR a na Slovensko. Z toho důvodu začalo hledat partnera, který by jí dodal katalog s nabídkami zboží. V zahraničí DealPly už spolupracuje např. s Ceneo.pl či Buscape.com.br, které patří do skupiny NASPERS, stejně jako česká a slovenská Heureka. Díky tomu došlo k navázání kontaktu a následně i spolupráce.

Další fakta o DealPly v ČR:

  • Činnost DealPly je na samém počátku. Počet instalací u koncových uživatelů i počet prokliků na inzerující weby je minimální.
  • Prokliky na cílové weby e‑shopů z DealPly se v Google Analytics zapíší do zdroje návštěvnosti Heureka.cz nebo Heureka.sk.
  • Cena prokliku bude odpovídat minimální ceně prokliku pro dané zboží na Heurece. Tedy minimální ceně prokliku pro kategorii, do které je položka zboží zařazena.
  • Inzerujete-li na Heurece, nelze zobrazování vašich nabídek v DealPly vypnout.
  • Statistiky DealPly do své administrace zapracuje Heureka až pokud počet prokliků bude alespoň trošku větší. To aby mělo smysl jej vyhodnocovat.

A především:

  • DealPly se zobrazuje na různých stránkách. Tedy nikoliv jen na stránkách e‑shopů inzerujících na Heurece, ale kdykoliv, kdy si to tento software usmyslí. Podobně jako např. starší český Cenobot.
  • Heureka nebude DealPly nijak propagovat ani podporovat. Spolupráce je čistě na technologické a obchodní úrovni.

Co si o DealPly myslí pan Mergado

Klíčové bude, zda se DealPly podaří rozšířit mezi koncové uživatele. Pokud se mu do prohlížečů proniknout nepodaří v širší míře, bude návštěvnost z tohoto zdroje de facto bezvýznamná.

Do diskusí o roli Heureky bych rád řekl, že DealPly hledalo partnera. A pokud by ho nenašlo v Heurece, data by dodal někdo jiný. Ke vstupu na český a slovenský trh by tak došlo stejně. Z pohledu Heureky tak jde o obratný tah, kdy z potenciálního konkurenta udělá partnera.

Na nás inzerentech je nyní vyčkat, jak se bude DealPly u nás dařit šířit mezi koncové uživatele. Podle toho mu pak věnovat pozornost v odpovídající míře.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.