1. Nemáte feed? Vytvořte si jej!
Pokud nemáte vytvořen XML feed pro Google Nákupy, využijte pro jeho tvorbu aplikaci Mergado, kde můžete z feedů pro Heureku či Zboží.cz zboží vytvořit ten „Googlovský“. Trvá to pár minut a zvládne to i laik.
2. Pozor na inzerci zakázaných produktů
Google je nyní snad nejpřísnější ze všech zbožáků. Spoustu produktů zakazuje a omezuje. Nedávno jsme museli z feedu odstranit kuchyňské nože, protože je Google Nákupy zařadily jako zbraň a ani rozmluva s helpdeskem nepomohla k překvalifikování zboží. Kompletní seznam zakázaných produktů naleznete zde.
3. U bot a oblečení zadejte správně google_product_category
Nastavte si u vašeho zboží správné kategorie. Určení [google_product_category] je zásadní zejména pro oblečení a boty, aby Google zařadil vaše produkty správně. Více o specifikách oblečení naleznete zde.
4. Doplňte identifikátory
Google Merchants si potrpí také na co nejkonkrétnější zařazení produktu, proto vyžaduje spousty různých identifikátorů, jako [gtin] — Global Trade Item Number, [mpn] — Manufacturer Part Number nebo značku výrobce [brand] — v jiných zbožácích známou jako MANUFACTURER.
5. Když identifikátory nejsou, doplňte “g:identifier_exist”
Může se stát, že identifikátory pro vaše zboží neexistují. Například prodáváte staré knihy, zboží na míru, zvýhodněná balení nebo balíčky různého zboží. Totéž se může stát u zboží, které vám dodavatel dodává jako NO NAME.
Taková situace se řeší přidáním elementu [g:identifier_exists] s hodnotou FALSE. Pokud element ve feedu obsažen nemáte, Google Nákupy počítají s výchozí hodnotou TRUE. Více k elementům a identifikátorům zde.
Máte další dotazy na Google Nákupům? Napište mi. Rád Vám pomohu!