Průvodce produktovými kampaněmi na Facebooku 3. část — Dynamický remarketing

Jakub Nožička
18. 3. 2016
4 minuty čtení
Průvodce produktovými kampaněmi na Facebooku 3. část - Dynamický remarketing

V minulé části jsem zmínil, že se budeme věnovat Facebook pixelu, dynamickému remarketingu a správě kampaní v Power Editoru. Jelikož vše dohromady dává slušnou porci informací, rozhodl jsem se daná témata rozdělit na dva články. Tato část bude o prvních dvou zmíněných tématech a čtvrtá bude o správě kampaní v Power Editoru.

Co je to dynamický remarketing

Je to způsob,  jak zacílit na návštěvníky, kteří navštívili naše stránky a prohlíželi si konkrétní produkty nebo např. nedokončili nákup, pohybovali se v určité kategorii, nakoupili po určité době apod.

Na našich stránkách musí být samozřejmě nasazen Facebook pixel, který se postará o to aby si označil každého návštěvníka, a následně nám umožnil zobrazit mu stejné nebo podobné produkty, na jaké se díval.

Schválně zkuste navštívit nějaký e-shop například s matracemi a pak sledujte Facebook. Má‑li daný web nasazen pixel a má-li nastaven remarketing, pravděpodobně vás na Facebooku začnou pronásledovat reklamy na matrace. :-)

Ukážka reklamy na základe remarketingu

Facebook pixel

Facebook pixel je kus JavaScript kódu pro váš web, který vám umožní měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro vaše reklamní kampaně. Když použijete Facebook pixel můžete informace o akcích, které lidé na vašem webu napříč zařízeními provedou, využít k tomu, abyste vytvářeli efektivnější reklamní kampaně. S Facebook pixelům můžeme:

  • Měřit konverze napříč zařízeními
  • Optimalizovat doručování reklamy pro uživatele, kteří vykonají nějakou akci
  • Automaticky z návštevníků webu sestavovat okruhy uživatelů, na které potom můžeme znovu zacílit

Ukázka kódu FB pixelu na stránku Přidat do košíku

Vytvoření a nasazení pixelu

Vytvoření pixelu je otázkou pár vteřin. Ve správci reklamy klikneme na vytvořit pixel a pojmenujeme si jej. To je celé.

Druhým krokem je nasazení tohoto pixelu na náš web. Na to potřebujeme mít přístup k HTML kódu našeho webu. Samotný kód, jak můžeme vidět na obrázku výše, umístíme mezi tagy <head> a </ head>.

Jen připomenu, že u každého účtu může být pouze jeden Facebook pixel. Nicméně aby váš pixel dokázal reportovat různé konverzní události, můžete do něj přidat standardní události nebo vlastní konverze.

Standardní události

Tyto události představují různé typy akcí, které lidé na vašem webu mohou provést, a je třeba je umístit pouze na určité stránky. Umožní nám sledovat konverze, optimalizovat konverze a sestavovat okruhy uživatelů. Pozor na to, že se v nich rozlišují malá a velká písmena. Facebook nám nabízí 9 základních událostí zobrazených v tabulce níže.

Akce na webu Popis Kódy štandardných udalostí
Zobrazení obsahu Sledování zobrazení klíčové stránky (např. Stránky produktu, úvodní stránky, článku) fbq(‘track’, ‘ViewContent’);
Vyhledávání Sledování vyhledávání provedených na našem webu (např. Vyhledávání produktů) fbq(‘track’, ‘Search’);
Přidání do košíku Sledování toho, když jsou položky přidány do nákupního košíku (například kliknutí, přechod na úvodní stránku po kliknutí na tlačítko Přidat do košíku) fbq(‘track’, ‘AddToCart’);
Přidání do seznamu přání Sledování toho, když jsou položky přidány na seznam přání (například kliknutí, přechod na úvodní stránku po kliknutí na tlačítko Přidat na seznam přání) fbq(‘track’, ‘AddToWishlist’);
Přechod k zaplacení nákupu Sledování toho, když lidé spustí proces zaplacení nákupu (například kliknutí, přechod na úvodní stránku po kliknutí na tlačítko pro zaplacení nákupu) fbq(‘track’, ‘InitiateCheckout’);
Přidání platebních údajů Sledování toho, když jsou přidány platební informace (například kliknutí, přechod na úvodní stránku s fakturačními údaji) fbq(‘track’, ‘AddPaymentInfo’);
Uskutečnění nákupu Sledování nákupů nebo dokončení platby za nákup (například zobrazení stránky s poděkováním za nákup nebo s potvrzením nákupu) fbq(‘track’, ‘Purchase’, {value: ‘0.00’, currency: ‘USD’});
Potenciální zákazníci Sledování toho, když někdo projeví zájem o vaši nabídku (například odešle formulář, zaregistruje se na získání zkušebního období nebo zobrazí stránky s cenami) fbq(‘track’, ‘Lead’);
Dokončení registrace Sledování toho, když je dokončeno vyplnění registračního formuláře (například dokončení registrace předplatného, registrace služby) fbq(‘track’, ‘CompleteRegistration’);

Tabulka standardních událostí

Vlastní konverze

V podstatě stejnou roli jako standardní události splňují vlastní konverze, avšak poněkud jiným způsobem. Jde o to, že v případě vlastních konverzí nemusíte na svůj web nasazovat žádné kódy, konverze reprezentují konkrétní URL adresy nebo jejich klíčová slova. Zvolíte si jedno ze dvou pravidel kterým definujete cíl konverze.

  • První typ pravidla je, když se URL adresa rovná, např. www.mergado.cz/ceny a zároveň www.mergado.cz/agentury
  • Druhým typem jsou klíčová slova v URL adrese, v našem případě bychom doplnili /​ceny a /​agentury. Samozřejmě je možné přidávat vív klíčových slov i URL adres.

Následně stačí vybrat ekvivalent Akce na webu jako při standardních událostech.

Vlastní konverze si můžeme vytvořit ve správci reklam. Najdeme je v nabídce nástrojů.

Výběr metody, kterou budeme sledovat akce svých zákazníků na webu, nechám samozřejmě na vás. Vnímám jako dobrou věc, že Facebook umožňuje vytvářet i vlastní konverze, které jsou vhodné pokud nechcete na svůj web nasazovat výše zmíněné kódy a navíc je zde možnost vytvoření jiných událostí než standardních 9.

Příště si řekneme něco o nástroji Power Editor, který slouží ke správě Facebookových kampaní.

 

Další díly

První díl průvodce najdete zde.
Druhý díl průvodce najdete zde.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.