Na úvod vám prozradíme, jak jsme na spojení aplikace a pépécéček přišli:
- PPC reklamu lze tvořit skrze elementy.
- Mergado je pro práci s elementy stvořené.
Už to taky vidíte? V následujících odstavcích si tak ukážeme, jak vytvářet zajímavé a atraktivní PPC reklamy s pomocí Mergada, a to dvěma různými způsoby. Navážeme na tipy pro práci s novými produkty ve feedu a ukážeme si práci s novinkami v PPC reklamě. Pokud by se vám nechtělo postup číst, můžete se podívat na videonávod:
ppcHIT
Pro dnešek budeme pracovat s nástrojem PPCHit, který umožňuje zdarma vytváření exportů do Skliku a s poplatkem také do Google Adwords. Exporty pro tyto dva kanály musí splňovat následující parametry:
Cílová adresa | 1024 |
Titulek 1 | 30 |
Titulek 2 | 30 |
Viditelné URL | |
Cesta | 2x15 |
Popisek | 80 |
Platí pro ETA inzeráty
Čím víc elementů, tím víc…
Placenou reklamu ve vyhledávání můžete jednoduše ozvláštnit pomocí existujících elementů z vašeho XML feedu. Vedle ušetření času a rutinní práce si zároveň zajistíte pravidelné aktualizace v případě změny vašeho XML feedu. Nestane se vám, že budete inzerovat cenu nebo typ dopravy, který už na e‑shopu neplatí.
- Pomocí elementu CUSTOM_LABEL_0, který jsme v Mergadu díky aplikaci Data Owl naplnili informací o novince (viz návod), vytvoříme kampaň pro nové produkty.
- Následně začneme inzerát tvořit s pomocí elementů, třeba následovně:
Při vytváření je nutné myslet na limity v počtu znaků pro jednotlivé části inzerátu.
Tip: Aby se vám nestávalo, že název produktu nebo jiný element “přeteče” povolenou délku, využijte v Mergadu pravidlo zkrátit.
Inzerát z elementů
Druhou cestou, jak dostat do inzerátů důležité a zajímavé informace o vaší nabídce, je jejich kompletní vytvoření v Mergadu. Pojďme se po krocích podívat, jak na to.
Vycházíme znovu z počtu znaků pro jednotlivé části inzerátu v PPChitu. Pro každou kolonku si vytvoříme v Mergadu speciální element (pozor aby se vám nekryly s elementy, které používáte pro inzerci na zbožácích, jejich změna by mohla mít nepříjemné následky) — např. pro Title 1 “CUSTOM_LABEL_1”, pro Title 2 “CUSTOM_LABEL_2” a podobně.
Zároveň musíme vytvořit výběry produktů, pro které chceme PPC reklamu vytvářet — v našem případě se bude jednat o novinky z kategorie dámské boty. Využijeme tedy element P_DAYS_IN_FEED (element vytvořený v aplikaci Data Owl) a CATEGORYTEXT. Pro element P_DAYS_IN_FEED nastavíme hodnotu “menší než 30”, neboť za novinky považujeme takové produkty, které jsou v naší nabídce méně než 30 dní. Z CATEGORYTEXTU potom vybereme kategorii Dámská obuv. (V reálu můžete výběr ještě více zúžit v závislosti na vašem sortimentu a záměrech inzerce).
Pro tento výběr pak naplníme pomocí pravidla Přepsat jednotlivé elementy, potřebné pro vytvoření PPC reklamy.
Například: Do titulku, tedy elementu TITULEK1 vložíme text “Nové jarní modely”, do elemetu TITULEK2 název produktu s pomocí proměnné %PRODUCTNAME%, podrobnosti poskládáme z proměnných PRICE_VAT, EXTRA_MESSAGE apod.
Podobně jako v předchozím případě se u elementů vyplněných proměnnou vyplatí zkrátit text na požadovanou délku, aby nedělal v PPChitu neplechu.
Celý inzerát si můžeme ve zjednodušené formě prohlédnout přímo v Mergadu. Stačí si vytvořit další element — např. PREVIEW, který poté naplníme pravidlem Přepsat všemi elementy, které se chystáme použít i ve skutečném inzerátu. Po naplnění pravidlem je jen potřeba Aplikovat pravidla na stránce Pravidla.
S pomocí Mergada a PPCHitu si tak snadno vytvoříte dílčí kampaně, se kterými bude možné lépe cílit na vaše zákazníky.
Dejte nám vědět do fóra, jak se vám s Mergadem a PPC pracuje!