Vendor, to slůvko začíná vystrkovat růžky v hantýrce internetových marketérů. V letošním roce o něm ještě určitě uslyšíme. Pojďme si proto říct, o co přesně jde, a jaký význam mají vendoři pro váš e‑shop.

Kdo je Vendor

Slůvko vendor pochází z angličtiny. Označuje prodejce, podobně jako slůvka vender, salesman, seller… V kontextu českých vyhledávačů zboží jde o výrobce, nebo výhradního dovozce — tedy subjekt, který zastřešuje prodej určité značky zboží v daném státě.

Proč jsou Vendoři důležití

  • ovlivňují viditelnost zboží různých značek zboží na HeureceZboží.cz
  • dodávají data, podle kterých je tvořen katalog Zboží.cz

Kdo se může stát vendorem

Každý reklamní systém má svá vlastní kritéria. Zjednodušeně lze říct, že Vendor by měl zastupovat vlastní značku zboží, která má alespoň 4 položky zboží a kterou prodávají alespoň 3 další prodejci.

Proč uvažovat o tom, zda se stát Vendorem

Protože budete mít možnost ovlivnit prodejní výsledky zboží své značky.

 

Podrobněji si o možnostech Vendorů povíme v dalších článcích. Sledujte RSS nebo Twitter!

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.