Návštěvnost vyhledávačů zboží za rok 2013
Vyhledávač | Návštěvy | Zobrazené stránky |
Heureka.cz | 106 014 203 | 730 185 087 |
Zboží.cz | 74 719 567 | 666 951 981 |
SrovnaniCen.cz | 15 063 039 | 38 168 829 |
Hledejceny.cz | 4 210 354 | 12 853 382 |
HyperZboží.cz | 2 716 100 | 6 165 088 |
Z analýzy vyplývá dominantní postavení Heureky. Chceme-li prozkoumat podíly na trhu trochu komplexněji, musíme se pustit do spekulací, jelikož oficiální čísla nejsou volně k dispozici.
Pokud uvážíme, že Srovnanicen.cz je satelit Heureky a že součty návštěv dalších Heurekových satelitů v minulosti přinášely zhruba totožnou výši návštěv jako samotné Srovnanicen.cz, dostáváme se k velmi zajímavým číslům.
Význam satelitních vyhledávačů, rok 2013
Vyhledávač | Návštěvy |
Heureka + satelity, odhad | 136 140 281 |
Zboží.cz | 74 719 567 |
Hledejceny.cz | 4 210 354 |
HyperZboží.cz | 2 716 100 |
Rok 2013 oproti předchozímu roku upevnil pozici Heureky. V roce 2012 potřebovala k prvenství přičíst i svůj satelit Srovnanicen.cz. Teprve pak kralovala tabulce v počtu reálných uživatelů. Rok nato už k prvenství satelit nepotřebovala. Zboží.cz nechala za sebou s náskokem bezmála čtrnácti milionů reálných uživatelů.
Návštěvy v letech 2012 a 2013
Vyhledávač | Návštěvy 2012 | Návštěvy 2013 | Rozdíl |
Heureka.cz | 69 765 711 | 106 014 203 | +52% |
Zboží.cz | 73 163 865 | 74 719 567 | +2% |
SrovnaniCen.cz | 9 561 162 | 15 063 039 | +58% |
Hledejceny.cz | 3 857 122 | 4 210 354 | +9% |
HyperZboží.cz | 4 500 504 | 2 716 100 | -40% |
Propad Hyperzbozi.cz
Nejvýraznější změna se udála na chvostu naší tabulky – na čtvrté a páté pozici si vyměnily místo Hyperzbozi.cz a Hledejceny.cz.
Hledejceny.cz si dle trendu malých vyhledávačů zboží svoje uživatele udržely, dokonce si mírně polepšily, ale Hyperzbozi.cz zaznamenalo velmi zřetelný propad – návštěvnost se snížila o cca polovinu.
Rok 2014
Co se týká výhledu do budoucna, lze očekávat další posilování Heureky. Nově zvýšilo své úsilí Zboží.cz, které může zastavit propad výsledků a začít Heureku mírně dotahovat. Za dobrou zprávu lze považovat také držení výsledků Hledejceny.cz.
Roku 2014 zdar!