1) Příprava marketingových akcí trvá
Jen si to spočítejte.
- Dnes začnu vymýšlet marketingové akce na Vánoční sezónu, zjistím, co připravují dodavatelé, zkonzultuji vše se šéfem a s kolegy. Když budu hodně rychlý, tak budu mít jasno za týden až dva.
- Budu-li potřebovat něco na e‑shopu vylepšit, kontaktuji dodavatele e‑shopu. Dohadování o tom, jak to má vypadat, handrkování o ceně, programování, nalézání chyb, oprava chyb, nalézání dalších chyb… Hotovi můžeme být nejdřív za měsíc. Spíš za šest týdnů. Tedy když se na dodavatele e‑shopu obrátím mezi prvními a nepředběhnou mě jeho jiní zákazníci. A to máme konec září!
- Zaškolit kolegy, naskladnit nové zboží, zadat práci marketingové agentuře… přičemž pozvolný růst tržeb by mohl nastat na přelomu září a října. To lze stihnout jen s vypětím všech sil.
2) Vyhledávače zboží budou zahlcené
Všechny velké vyhledávače zboží v ČR využívají při párování nabídek e‑shopů, v jisté míře, lidskou práci. A tak se pravidelně stává, že jakmile e‑shopy např. do Heureky nahrnou před Vánoci, tisíce nových položek zboží, zavalí tím její administrátory tak, že řada zboží nebude spárována i po několik týdnů. A díky tomu nebude vidět. Což před Vánoci bolí mimořádně citelně.
Je tedy dobré s přípravou na Vánoce začít co nejdřív!
PS.: u nás v Mergadu začíná Vánoční sezóna již tradičně pár dní po červnové nekonferenci. Díky tomu můžete již nyní zkoušet nové aplikace Pricing Monitor a Heureka Watchdog, které Vám o letošních Vánocích pomohou vydělat více než vloni. Vyzkoušejte si je!