1) Upravte zboží v e‑shopu
Zkopírujte název zboží z Heureky. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda je kategorie pěkně bohatá, popsána více slovy, ideálně ve více úrovních. Informaci o kategorii najdete v XML elementu CATEGORYTEXT.
Příklady vyplnění CATEGORYTEXT:
chybně: Výprodej
správně: Foto — Fotoaparáty — Digitální fotoaparáty — Zrcadlovky
Výhody editace v e‑shopu:
- Není třeba žádný dodatečný software
Nevýhody editace v e‑shopu:
- Dojde ke sjednocení zboží na stránkách e‑shopu s Heurekou i dalšími konkurenty, to má negativní dopad na vnímání zákazníkem, na SEO aj.
- Pokud editujete položky zboží jednu po druhé ručně, je to velmi pracné
- Zpětně se změny v e‑shopu obtížně hledají
2) Upravte zboží v Mergadu ručně
Využijete-li Mergado „tradičním způsobem“, pak lze zboží vyhledat a upravit elementy PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. PRODUCTNAME zkopírujte z Heureky, pro CATEGORYTEXT využijte našeptávače — napoví vám správnou kategorii. Výsledek je podobný prvnímu postupu viz výše, výhodou je však oddělení dat pro vyhledávače zboží od informací na stránkách e‑shopu. Zkušení uživatelé ocení práci s regulárními výrazy, proměnnými a další nástroje, které práci s velkými objemy dat výrazně zrychlí. Navíc je možno nově nastavená pravidla operativně měnit.
Výhody ruční úpravy v Mergadu:
- Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
- Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
- Velmi efektivní při řešení chyb, které se opakují — např. informací o dárcích v názvech atp.
Nevýhody ruční úpravy v Mergadu:
- Poměrně pracné při „dolaďování“ položek, které zbydou nespárované po hromadných změnách
- Změny se zpětně špatně hledají
3) Použijte Mergado & Heureka watchdog
Aplikace Heureka watchdog vypíše, mimo jiné, nespárované položky. Proklikejte si je. U vybraných položek zboží vám vypíše kandidáty pro spárování. Kliknutím na ikonu řetízku dojde k úpravě dat automaticky. Ty by pak Heureka měla spárovat. Obvykle to udělá do 24 hodin. V některých případech položky přesune do kandidátů pro spárování a trvá jí to déle.
Výhody Heureka watchdog:
- Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
- Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
- Méně pracné než předchozí postupy
Nevýhody Heureka watchdog:
- Procházení položek v Heureka watchdog je (zatím) zdlouhavé
Vyzkoušejte si, jak vám Mergado pomůže zvýšit spárovanost položek zboží na Heurece!