Poslední dobou se nám s aplikacemi tak trochu roztrhl pytel – v krátké době vám představujeme už druhou a to hned ve dvou verzích – pro e‑shopy (s označením „Mini“) a pro agentury. Zatímco Seznam Index Checker hlídá indexaci vašeho webu, Sklik GA Importer umožňuje pokročilejší práci s daty z Skliku v Google Analytics.
Data z Google Analytics jsou cenným zdrojem informací o vaší inzerci. A co teprve ve chvíli, kdy je dáte dohromady s údaji z Skliku! Aplikace Sklik GA Importer (jak název sám trochu napovídá) přesně tohle umí – umožní vám přenášet inzertní náklady z Skliku do Google Analytics. Tam si následně můžete přidat vlastní metriku, která vám dokáže vypočítat PNO – ucelený pohled na kampaně tak získáte na jednom místě.
Jak aplikace funguje?
Skrze propojení v Mergadu přenáší aplikace data z Skliku do Google Analytics. Vašim úkolem je tyto dva účty propojit a nastavit správné importy.
Kterou aplikaci zvolit?
- Sklik GA Importer Mini využijí e‑shopaři, kteří chtějí přenášet náklady z Skliku do Google Analytics pro svůj (jeden) e‑shop.
- Marketingové agentury, které mají ve své správě více e‑shopů mohou využít aplikaci Sklik GA Importer, která je vázaná na konkrétního uživatele a umožní vytvářet propojení pro všechny e‑shopy, ke kterým má daný uživatel přístup.
Jak si aplikaci nastavit?
Propojit oba dva zdroje dat vypadá na první pohled složitě, s pomocí screenshotového návodu to ale jistě zvládnete.
- Začneme zapnutím aplikace v Mergado Store. Poté je nutné v aplikaci vyplnit API klíč ze služby Sklik. Ten najdete po přihlášení do Skliku na kartě Nastavení. Pokud zatím žádný nemáte, klikněte na tlačítko Zobrazit token. API klíč následně zkopírujte do aplikace a nastavení uložte.
- Jděte do Google Analytics, kde založíte daný import. V GA si otevřete Nastavení. V prostředním sloupci klikněte na Import údajů a Vytvořit. Jako typ souboru vyberte “Údaje o nákladech”, pak klikněte na Pokračovat.
- Název vyplňte libovolný například “Sklik cost import Mergado”. Vyberte výběry dat do kterých chcete náklady importovat a zvolte Pokračovat. Následně se zobrazí tři tabulky. U druhé z tabulek klikněte na roletku, kde zakliknete všechny tři možnosti tedy Cena, Kliknutí, Zobrazení. Ve třetí tabulce zvolte pouze možnost Kampaň. V poslední možnosti ”Chování importu” zvolte “Přepsání”, poté klikněte na Uložit -> Hotovo.
- Vraťte se do Mergada, kde v aplikaci kliknete na propojení s Google Analytics — tlačítko Přidat
- Po propojení se vrátíte na stránku aplikace. V horní části stránky se začne načítat část aplikace, ve které import nastavíte. Tato část aplikace čeká na odpověď Seznam API a proto načítání může trvat i minutu. V levé části aplikaci zvolíte Sklik účet ze kterého chcete data importovat. Zvolíte, jaká data chcete do GA přenášet — doporučuji přenášet data i ke kampaním — zvolíte tedy typ kampaň.
- V pravé části zvolíte svůj účet Google Analytics do kterého chcete data přenášet. V GA import zvolíte název importu, který jste v předchozích krocích nastavili v GA. Do polí source medium vyplníte hodnoty podle toho, jak kampaně máte otagovány. Nejčastěji je to seznam cpc. Zda nemáte otagováno jinak zjistíte při pohledu do Google Analytics na kartu zdroj / médium. Můžete mít například sklik cpc. Pokud máte otagováno jiným způsobem vyplňte hodnoty tak, aby se shodovaly s GA. Vyplňte počet dnů, jak moc zpětně chcete do GA data nahrávat. Doporučuji zanechat hodnotu 7. U velkých účtů doporučuji zvolit tuho hodnotu menší, například 1.
- V dolní části aplikace se zobrazí nastavené propojení. Import dat se projeví v Google Analytics do 24 hodin.