12 chyb XML pro Heureku a Zboží.cz — prohlédněte si to nejzajímavější z Mergadova auditu XML!

Pan Mergado
22. 7. 2014
3 minuty čtení
Chyby XML a pan Mergado, ilustrace

Opravdu zajímavé chyby odhalil můj audit XML pro Heureku a Zboží.cz. Podívejte se, kde jiní chybovali a nač si dát pozor.

1) Jakou barvu to zboží tedy mělo?

Vícenásobně uvedené barvy zboží pro Heureku.

Jeden parametr musí být u daného zboží uveden pouze jednou. V uvedeném případě bude pro Heureku těžké rozhodnout, zda je zboží hlavně zelené, oranžové, čiré nebo černé.

2) Co je tohle za oddělovač nadřazených kategorií? Proč zrovna velké písmenko „i“?

Písmenko "i" jako oddělovač kategorie CATEGORYTEXT.

Zajímavá chyba, kdy programátor, zřejmě, zaměnil znak “svislítko” s velkým písmenem “i”. Vhodné je použít svislítko.

3) Tenhle oddělovač asi taky nebude validní

K oddělení nadřazených kategorií v elementu CATEGORYTEXT je vhodné použít znak svislítko. Zboží.cz nabízí i další oddělovače, nicméně svislítko je klasika, se kterou neuděláte chybu.

4) Do které kategorie myslíte, že bude zboží zatříděno?

Heureka zařazuje každé zboží právě do jedné kategorie. V XML zpracuje první výskyt elementu CATEGORYTEXT a ostatní vynechá.

5) Tahle sukně je “modrá společenská” a “modrá společenská” zároveň

Zde tvůrci e‑shopu parametry opakují.

6) Zboží v ceně 0 Kč?

Nulová cena zboží PRICE_VAT.

Že by plnič v administraci zadal chybně cenu zboží? Nyní prodává e‑shop zboží za nula korun. A ještě k tomu za inzerci na Zboží.cz či Heurece platí.

7) V tomhle XML není nic. Ale jednou to nic máme skladem

Chybně vygenerovaných XML souborů odhaluje Mergadův audit celou řadu. Tohle XML se na první pohled jevilo, jako že nějaký obsah má. Při otevření je ale vidět, že uvnitř souboru žádné informace o zboží nejsou.

8) Do jaké kategorie byste zařadili tohle zboží?

Kategorie CATEGORYTEXT : Akce

Heureka potřebuje, pro správné zatřídění do kategorie, rozeznat kam zboží patří. Tento příklad jí to ovšem neumožní. V případě Zboží.cz má element CATEGORYTEXT váhu minimální — zpracovává se jen u nového, dosud nezatříděného, zboží. A to jen u několika málo e‑shopů. Jinak jej Zboží.cz ignoruje.

9) Jaké to čelo tedy bylo?

Parametr PARAM_NAME bez obsahu.

Častý nešvar, kdy parametr PARAM obsahuje název parametru PARAM_NAME a už nikoliv jeho hodnotu VAL. Takto uvedený PARAM nemá smysl a doporučuji jej neuvádět, nebo hodnotu doplnit.

10) Tohle třináctimístný EAN13 asi nebude

Nevalidni EAN 13.

Element EAN funguje jen, pokud obsahuje validní, třináctimístný, číselný kód. Pokud jej neznáte, nechejte element prázdný.

11) Proč končí všechny názvy zboží čárkou?

Zapomenutá čárka na konci názvu

U tohoto e‑shopu se mohl přepsat vývojář. A nebo je tu problém při plnění zboží do administrace. Každopádně všechny názvy zboží končily znakem “čárka”, což asi úmyslem nebylo.

12) Jaký ten příkon byl?

Velmi častý prohřešek vývojářů. Element PARAM smí mít pouze jednu hodnotu. A element SHOPITEM obsahuje pouze jedinou položku zboží. Někdy vývojáři udělají SHOPITEM společnou pro všechny varianty zboží a jejich rozdíly uvádějí do PARAM, oddělené středníkem. To je ovšem chyba. Heureka by toto přečetla jako jedno zboží, které má příkon “840;2200”, což asi autor nezamýšlel.

A co XML vašeho e‑shopu? Je bez podobných chyb? Ověřte si zdarma, jak jste na tom. Udělejte si audit!

 

O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:

  1. Nejčastější využití Mergada (1. díl)
  2. Nejčastější využití Mergada (2. díl)
  3. Nejčastější využití Mergada (3. díl)

S Mergadem tyto a mnoho dalších úprav produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím práci na správě inzerce e‑shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.

Zkuste na 30 dní zdarma

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.