Novinky v Google Nákupech
Nová specifikace XML souboru
Došlo ke změnám v elementech ID, GTIN, byla zavedena standardní číselně popsaná kategorie zboží dle Google, byly upřesněny požadavky na dopravu a bylo toho více — doporučuji projít aktuální verzi dokumentace. Novinky jsou uplatňovány od poloviny září, jen doprava byla odložena na únor 2016.
Nová taxonomie (kategorizace) zboží dle Google
Google rozpracoval podrobně podklady ke kategorizaci zboží. Podrobnosti najdete v dokumentaci.
Automatizovaná rozšíření nahradila propagační texty
Nově Google v administraci produktových kampaní v AdWords skryl možnost vkládání ručně psaných propagačních textů. V reklamách je nahradil automatickými rozšířeními.
Nákupní košík e‑shopu na HTTPS
Kolegové z certifikovaných agentur mi hlásí opakovaně problémy se zakládáním nových kampaní pro e‑shopy, které mají nákupní košík umístěn na HTTP, nikoliv na šifrovaném a bezpečnějším HTTPS. To je pikantní, protože fulltextové vyhledávání Seznam.cz zatím nepotvrdilo bezproblémové zpracování webu na HTTPS, a tak je přesun celého webu, nyní před Vánoci, hazardem. Řešit by to mohl přesun pouze nákupního košíku, což je k diskusi s dodavatelem technického řešení vašeho e‑shopu.