Na novinky v Google Nákupech bylo září bohaté. Shrňme si proto ty nejdůležitější, ať víte, kam se tento reklamní systém posouvá.

Novinky v Google Nákupech

Nová specifikace XML souboru

Došlo ke změnám v elementech ID, GTIN, byla zavedena standardní číselně popsaná kategorie zboží dle Google, byly upřesněny požadavky na dopravu a bylo toho více — doporučuji projít aktuální verzi dokumentace. Novinky jsou uplatňovány od poloviny září, jen doprava byla odložena na únor 2016.

Nová taxonomie (kategorizace) zboží dle Google

Google rozpracoval podrobně podklady ke kategorizaci zboží. Podrobnosti najdete v dokumentaci.

Automatizovaná rozšíření nahradila propagační texty

Nově Google v administraci produktových kampaní v AdWords skryl možnost vkládání ručně psaných propagačních textů. V reklamách je nahradil automatickými rozšířeními.

Nákupní košík e‑shopu na HTTPS

Kolegové z certifikovaných agentur mi hlásí opakovaně problémy se zakládáním nových kampaní pro e‑shopy, které mají nákupní košík umístěn na HTTP, nikoliv na šifrovaném a bezpečnějším HTTPS. To je pikantní, protože fulltextové vyhledávání Seznam.cz zatím nepotvrdilo bezproblémové zpracování webu na HTTPS, a tak je přesun celého webu, nyní před Vánoci, hazardem. Řešit by to mohl přesun pouze nákupního košíku, což je k diskusi s dodavatelem technického řešení vašeho e‑shopu.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.