Záznam z webináře najdete na našem YouTube kanálu spolu s dalšími videi. Na otázky odpovídal Jirka Guňka z Reglenda.
Bidding Fox aktuálně umí 15% a 21% sazbu daně, mám ale klienta s jinou sazbou. Plánujete integrovat také jiné sazby (konkrétně 10%)?
Na tuto sazbu jsme kdysi koukali, ale tehdy jsme neznali nikoho, kdo by ji používal, takže jsme ji do Bidding Foxu nepřidali. Teď už je tohle vylepšení na spadnutí — během pár dní by se mělo objevit v rozhraní.
Pro správné počítání s PNO v Bidding Foxu je tedy nutná min. 1 konverze vůbec? Nebo za posledních 30 dní?
Za posledních 30 dní, resp. aktuální kalendářní měsíc.
Je výhoda spolu s aplikací Bidding Fox mít nějakou další aplikaci z Mergado Store?
Určitě, takové aplikace rozšiřují možnosti Mergada. Speciálně k biddingu bych pak doporučil Data Owl, který je z naší dílny a rozšíří Mergado o informace, které máte v Sortiment reportu. Zvětšují se tak možnosti toho, co dát do produktových reklam nebo právě do biddingu, když třeba zjistíte, které produkty jsou nejpopulárnější a vyplatí se jim věnovat.
Chystá se kromě PNO a stávajících metrik zapojení třeba počasí? Jak to případně bude fungovat?
To bude hlavně na volbách a nastavení uživatele, který si pomocí aplikace Data Owl bude moci vytvořit nové elementy a výběry a kombinovat je se současnými strategiemi. Nevylučuji rozšíření strategií, rádi je zapracujeme podle potřeb uživatelů. Doporučuji tedy náměty psát do fóra, kde se jim později můžeme věnovat.
Mám otázku ke strategii TOP — při nastavení maximální ceny a prohrané aukci se e‑shop v oranžovém boxu na Heurece zobrazí alespoň dole nebo se vůbec nezobrazí?
Pokud produkt nevyhraje aukci, neproboxuje se mezi první čtyři, tak je mezi ostatními dole a druhý den má další šanci, pokud nedosáhne nastaveného limitu pro maximální cenu za proklik.
Doporučujete segmentovat kategorie spíše podle vstupních (strom kategorií e‑shopu) nebo výstupních dat (kategorie Heureky)? Analytika Mergada i statistiky na Heurece ukazují výstupní kategorie. Kategorie dle shopu jsou ale většinou přesnější a je jednodušší rozlišovat dle marže a tedy i nastavení cílového PNO.
Záleží to na vstupních datech, které e‑shop posílá a na tom, s čím se vám lépe pracuje — pokud znáte sortiment e‑shopů důkladně, klidně pracujte se vstupními. Pokud ale vstupní data nejsou příliš přesná nebo jste je hodně upravovali v e‑shopu, vyplatí se použít výstupní.
Jak se ve strategiích projeví bidování na různých zařízeních/v aplikaci? Rozlišuje se to, nebo je pozice na všech zařízeních vždy stejná?
Pozice je na všech zařízeních stejná.
TOP pozicí se myslí nejlepší pozice mezi e‑shopy v oranžovém boxu (doporučené obchody) konkrétně třeba 1. pozice a nebo se tím myslí jakákoliv pozice v oranžovém boxu (doporučené obchody)?
Myslí se tím první pozice v oranžovém boxu, nejlepší z nejlepších. Může to oscilovat mezi první a druhou — máme tam mechanismu, který zamezuje příliš vysoké ceně.
V případě, kdy aukci o TOP pozici e‑shop prohraje, na třetí a čtvrté pozici se vůbec nezobrazí?
Může — stále bojuje o oranžový box — pokud ostatní nebiddují více než on.
Dá se cíilit např. pouze na 3. a 4. pozici?
Ano, na to máme strategii Držet se dole — je to prostřední strategie z nabídky. Tato strategie také používá PNO. Máte další dotazy? Ozvěte se nám do komentářů nebo přímo do fóra.