Digitální přístupnost – co to vlastně je ♿️
Digitální přístupností se myslí přizpůsobení internetových stránek, aplikací a jeho digitálního obsahu takovým způsobem, aby je mohli využívat také osoby se zdravotním postižením nebo funkčními omezeními. Podle zmiňovaného zákona by online služby měly být “vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní”. Výrobci musí zajistit, aby byl výrobek přístupný prostřednictvím více než jednoho smyslu a nabízel tak alternativy k:
- vizuálním prvkům (např. ovládání hlasem nebo dotykem)
- sluchovým prvkům (např. vibrace, vizuální upozornění blikající obrazovkou),
- mluveným prvkům (ovládání textem, dotykem),
- hmatovým prvkům (např. hlasové povely).
Koho se to týká
Zákon o přístupnosti výrobku a služeb se týká výrobců, dovozců, distributorů vybraných výrobků a poskytovatelů vybraných služeb určených pro spotřebitele, a to konkrétně u těchto výrobků a služeb: