Omnichannel expanze do Maďarska s Mergadem na pohodku

Lukáš Horák
2. 8. 2022
3 minuty čtení
Omnichannel expanze do Maďarska s Mergadem na pohodku

Omnichannel marketing je další termín, který se dnes často vyskytuje ve spojení s internetovým prodejem. Název sám o sobě napovídá, že se jedná o mnoha kanálovou strategii, bez které se neobejdete, a to ani v Maďarsku. Expanze na zahraniční trh obnáší mnoho energie a úkolů, ale Mergado se o řadu z nich postará.

Omnichannel marketing je další termín, který se dnes často vyskytuje ve spojení s internetovým prodejem. Název sám o sobě napovídá, že se jedná o mnoha kanálovou strategii, bez které se neobejdete, a to ani v Maďarsku. Expanze na zahraniční trh obnáší mnoho energie a úkolů, ale Mergado se o řadu z nich postará.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Co všechno si připravit, pokud chcete expandovat správně

  • analýza klíčových slov – opravdu kvalitní klíčovka může ušetřit mnoho financí, díky ní dokážete správně strukturovat web, ale i cílit kampaně
  • přehled důležitých marketingových kanálů, kde nesmíte chybět
  • struktura zbožových srovnávačů a marketplaců
  • přehled konkurence a jejích aktivit – nemusíte vše vymýšlet sami, právě tato analýza často odhalí řadu lokálních specifik, která pomohou s celkovým výkonem 
    • lokální specifika: doprava, platební brány, texty atd.

Proč Mergado šetří čas, ale i nervy

Když už máte připravený e‑shop, největší výzvou bývá napojení všech srovnávačů. Je to z důvodu, že každý má trochu jiné požadavky na produktový feed. I když je většina systémů podobných, téměř vždy jsou určité rozdíly v nastavení, a to primárně v kategorickém stromu. Tento úkon musíte obvykle udělat několikrát a následně vše optimalizovat. Samotné Mergado v Maďarsku podporuje 15 největších reklamních kanálů, ale je jich ještě daleko více.

Právě feed management je největší výzvou. Pokud už znáte formáty feedů, pusťte se do jejich úprav. Kámen úrazu bývá komunikace přímo s programátory, kde vzniká spousta stresu na obou stranách. Právě proto je lepší feedy spravovat skrze Mergado, které ušetří řadu nadávek při psaní mailu. Navíc můžete využít řadu rozšiřujících aplikací pro lepší výkony kampaní.

Vyzkoušejte aplikace z Mergado Store
  • rozšiřte funkce Mergada o nástroje na bidding, pricing nebo image marketing
  • otestujte je všechny v bezplatné zkušební době

Tip na optimalizaci práce s Mergadem

Pokud už máte více zkušeností se správou feedu, nemusíte případně 15x upravovat každý feed zvlášť. Můžete si připravit vstupní feed, který následně dosadíte do převodníků na jednotlivé formáty. V úvodním feedu například chcete skrýt všechny vyprodané položky, všechny produkty z dané kategorie nebo všechno příliš levné zboží.

Marketingový tip k Maďarsku

Svým růstem je maďarská e‑commerce stále zajímavým trhem pro expanzi. Zároveň zde zatím není tak vysoká konkurence jako například v Německu, a také ceny za reklamy nejsou tolik vysoké. Vzhledem ke geografické poloze vychází dobře zasílat objednávky z České republiky. Nemusíte tedy zakládat sklady na místě. Na druhou stranu má řadu lokálních specifik a ne každý produkt se na daném trhu bude prodávat. I proto před vstupem doporučuji udělat důkladnou analýzu.

Udělejte si bezplatný Audit feedu
  • zlepšíte kondici vašeho feedu a získáte doporučení na jeho opravu
  • rychlá a bezplatná technická analýza

Autor

Petr Pluhař je online marketingový freelancer. Specializuje se na PPC reklamy s přesahem do webové analytiky a SEO. E‑shopům pomáhá při expanzi a prodeji na zahraničních trzích.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.