Případová studie o e‑shopu Neptun.cz, který vyrostl o 400 %
Neptun.cz je e‑shop s čerpadly, tlakovými nádržemi, instalatérským vybavením a dalším příhodným příslušenstvím. Na svém počátku fungoval pouze organicky a jeho výsledky nebyly pro společnost nikterak významné. Na první společné schůzce vznikl požadavek, který zněl zvýšit obrat při zachování PNO do 20 %. Společně s klientem jsme vytipovali správné reklamní zdroje a připravili vhodnou strategii, vše při zachování KPI, které bylo s klientem stanoveno.
Počátky placené inzerce
Pro vylepšené párování produktů a úpravu feedu v podobě Categorytextu či dynamické úpravy titulků a popisků jsme vybrali jako nejvhodnější nástroj Mergado. V první fázi jsme otestovali veškeré funkcionality na škále 100 produktů. Díky placené inzerci a dalším procesům jsme dokázali vcelku rychle zaujmout významné postavení na trhu. Nic proto nebránilo k doplnění většiny produktů z e‑shopu, což odstartovalo pozvolný nárůst zájmu naší cílové skupiny.
Klíčovou roli v této fázi představovaly srovnávače Heureka a Zboží. Cílem bylo dostat produkty na přední pozice s minimálním budgetem na PPC. I to se nám podařilo. Vylepšili jsme produktové informace, dohledali k většině produktům EAN, přidali dopravu zdarma, doplnili vybrané produkty o dárky a především vyzkoušeli slevové akce. To vše do sebe krásně zapadlo a e‑shop Neptun.cz se začal drát až na pomyslný vrchol „neatraktivního“ zboží. Tyto úpravy probíhaly na úrovni administrace e‑shopu a následně došlo k jejich dotažení na straně Mergada. Mergado navíc umožňovalo špetkou jednoduchých pravidel vytvořit silný podklad, kterou jsme propojili se zevrubnou analytickou činností v Google Analytics. Tato kombinace přispěla k vytvoření silného základu, který nejen srovnávače náležitě ocenily.
Díky Mergadu se vcelku rychle podařilo dostat do všech produktů EAN. A právě identifikační čísla hrála klíčovou roli v růstu e‑shopu. Pomohlo nám to také ke zvýšení efektivity při práci s Google Ads.
V rámci Mergada jsme konkrétně využili řadu pravidel. Zejména musíme ocenit odstranění HTML značek z elementu Description a pro nás nejdůležitější fakt při párování, úpravy Categorytextu dle výběru produktů. Při daném výběru jsme museli manuálně vytvořit výběr produktů, protože ne všude bylo jednoznačné, kam daný produkt patří. Pak už stačilo pouze přiřadit správnou kategorii dle automatického našeptání a odeslat vše feedem do Heureky a Zboží.
Není to samozřejmě poslední pravidlo, které využíváme. Mohu vypíchnout speciální informace pomocí Custom labelu pro Sklik či doplnění elementu Gift. Mergado nám tam šetří čas programátorů a marketing může efektivně pracovat na zvyšování výkonu e‑shopu.
Podpora organického vyhledávání
Abychom podpořili e‑shop i organicky, začali jsme doplňovat většinu produktů o vlastní obsah a vylepšili SEO webu. V rámci první fáze testování jsme se zaměřili na významnější skupinu produktů, které měly dobrou prodejnost. Ověřili jsme si, že díky našemu zásahu se prodeje opět o něco zvedly. Přistoupili jsme proto k intenzivnějšímu plnění produktových karet, což mělo za následek významné vylepšení pozic i v organickém vyhledávání. V současné době toto plnění stále probíhá s příchodem nových katalogů prodávaných značek.
Proč jsou čerpadla neatraktivním zbožím
Jedná se o velmi specifický sortiment, který ne vždy hledáte na internetu. Kamenný obchod společnosti Neptun fungoval, a stále funguje, skvěle. Ovšem online obchod byla velká neznámá. Právě kamenná prodejna s dlouholetou tradicí stála za raketovým růstem e‑shopu Neptun.cz. Obchod většinu zboží drží skladem, což je klíčový faktor v tomto jinak ne úplně atraktivním sortimentu. A co nemají skladem, rychle dokáží naskladnit, takže koncový zákazník v podstatě nepozná rozdíl.
Společnost Neptun navíc vyniká svými prozákaznickými službami, které lokální zákazníci oceňují svojí věrností. Tyto služby se nám podařilo aplikovat také pro online obchod, což vedlo k ještě většímu zájmu zákazníků z dalších koutů České republiky. K prezentaci těchto služeb také významně přispělo Mergado, kterým jsme trhu ukázali různé benefity a garance e‑shopu.
Výsledek? Raketový růst
Výsledkem je jeden z nejnavštěvovanějších e‑shopů ve svém oboru. Většina zákazníků, která na Neptun.cz nakoupila, se ráda vrací a doporučuje obchod známým. E‑shop pomohl společnosti také při pandemických opatřeních, ačkoliv se svým sortimentem mohla svou činnost provozovat dál, i když v omezeném režimu. Neptun.cz je jeden z nejvýznamnějších klientů, kterému stále pomáháme růst. Současná cifra čítá nárůst o 400 %. Pevně věříme, že toto číslo nebude konečné. Vše spolu můžeme velmi pěkně vidět na křivce z Google Analytics, která reprezentuje nárůst tržeb od chvíle ladění jednotlivých marketingových kanálů přes Mergado.
Udělejte si bezplatný Audit feedu
- zlepšíte kondici vašeho feedu a získáte doporučení na jeho opravu
- rychlá a bezplatná technická analýza
Zajímá vás, jak i vám může Mergado spolu s certifikovaným specialistou pomoci? Ať už je vaše zboží pro trh atraktivní nebo ne, ozvěte se nám. Při nezávazné konzultaci můžeme probrat a najít kroky, které pomohou i vašemu projektu.
Autoři: