Pokud spravujete více e‑shopů provozovaných na řešení Shoptet, je důležité, abyste udržovali údaje o produktech vzájemně aktuální. Při sebemenší změně u produktu na jednom e‑shopu potřebujete, aby se v co nejkratším čase přenesla i do vašich dalších provozovaných obchodů. Detailní postup pro vás v případové studii sepsal Tomáš Sokol, spoluzakladatel e‑shopu Flexity.
Manuální export a import dat mezi e‑shopy
Shoptet nenabízí master admin, který by dokázal centralizovaně distribuovat údaje k produktům, kde by stačila pouze lokalizace pro jednotlivé státy. Proto jsme hledali řešení, jak se s problematikou udržování aktuálních dat vypořádat.
Jedním ze způsobů je manuální export a import CSV, XML nebo XLS formátu mezi e‑shopy.
Při tomto postupu je limitující faktor jazyková verze. Například pokud potřebuji upravit dostupnost u jednoho produktu, musel bych překládat pojmy z jednoho jazyka do druhého a potom importovat. Možnost manuálního importu s manuálním překladem můžete navíc použít jen u XLS a CSV. Při využití XML už proces začíná být značně komplikovanější.
Při vzájemném importu je potřeba poznat, které názvy elementů zůstávají v angličtině (např. VISIBILITY, PRICE, CODE apod.) a které už jsou v jazykové verzi. Toto musím vědět, pokud chci správně importovat data bez toho, aniž bych si něco v jiném jazyce přepsal na e‑shopu.
Zmapování hodnot
Následně si potřebujeme zmapovat, které “hodnoty” jsou stále stejné napříč e‑shopy a které se mění. Například při přenášení hodnot CODE, EAN, Flag nemusím řešit jazykové verze a můžu je přenést bez problémů. Jen si musím dát pozor na to, že základní export vždy obsahuje název produktu, který bude v lokální jazykové verzi.
Pokud bych už chtěl synchronizovat dostupnosti produktů napříč e‑shopy, musím řešit překlady hodnot.
Při správě více e‑shopů je situace často taková, že existuje jeden centrální sklad a hlavní e‑shop.
V takovém případě si u sebe musím nejdříve zmapovat, které hodnoty chci synchronizovat napříč e‑shopy a v jaké frekvenci.
- Základem je sklad. Ten doporučuji mít přes samostatny doplněk, protože tam jde o setiny/sekundy.
- Ostatní data jako dostupnost produktu u dodavatele, viditelnost nebo úpravy cen mohou běžet i na hodinové bázi.
Když vím přesně, co chci přenést, ještě potřebuji mít správně nastavené všechny technické záležitosti a připravené systémy.