Nejdříve k historii
Ceníček.cz se původně jmenoval Hyperceny.cz. Tento název byl opuštěn především z důvodu “šedi” kolem slov jako jsou hyper, super v názvech domén a vlastně také proto, že jsem byl v nadsázce tehdy obviněn p. Benešem z Hyperinzerce z přiživování na jejich brandu. To že existovaly Hyperceny.cz dříve než cokoliv “Hyper” už ani vlastně nebylo podstatné, protože se mi Ceníček.cz líbil mnohem více.
Původně Ceníček.cz vznikl jako “další” srovnávač cen. Začal jsem jej takto i psát s tím, že postupně přidám některé zajímavé nástroje pro získání konkurenční výhody a ovládnu trh;-) Nestalo se a server byl jen jedním z několika malých porovnávačů cen bez šance zaujmout své návštěvníky něčím novým.
Inspirace pro zcela novou verzi přišla v podobě thefancy.com. Tento server mě osobně velmi zaujal. Najednou jsem viděl osud Ceníčku.cz zcela v jiném světle — místo pouhého srovnání cen nabídnout uživatelům inspiraci pro nákup a srovnání ponechat jako “pouze” přidanou hodnotu. Pak už bylo jen nutné napsat zcela novou aplikaci a nový Ceníček.cz byl na světě.
V čem je nový Ceníček.cz jiný
Na běžný porovnávač cen jde většinou člověk tehdy (nebo je doveden), pokud hledá kde nějaký konkrétní produkt koupit. Naším cílem je, aby na nový Ceníček.cz přicházel člověk, který něco koupit chce, ale neví co. My ho nejdříve inspirujeme a pak i ukážeme, kde to koupit.
Chceme být jednotná platforma pro komunikace obchodů se zákazníky. Sledování novinek, slev, akcí, atp. pěkně jednotnou formou včetně jednotných a snadno kontrolovatelných notifikací — napříč spektrem českých eshopů.
Chceme lidi především inspirovat. Nabízíme každodenní tipy v podobě zajímavých a užitečných věcí z českých obchodů. Koncepce je být velmi sociální, umožnit uživatelům své nákupní tipy a zkušenosti snadno sdílet.
Jak je Ceníček.cz velký
Na Ceníčku je v současné době zaregistrováno 1.579 obchodů s platným feedem (obsahujícím zboží). Návštěvnost dosahuje cca 500 — 1.000 návštěvníků za den, což jsou především uživatelé původní verze, na kterých se ta nová odlaďuje a kteří se i v mnoha případech podílejí na testování.
I přes nikterak velký počet návštěv se můžeme pochlubit vcelku velkým konverzním poměrem k počtu odchodů za zbožím do jednotlivých e‑shopů. Ta je v současné době cca 10 %, tzn. na 500 — 1.000 návštěv máme 50 — 100 odkliků ve prospěch jednotlivých obchodů.
Co je ještě před námi
Především z důvody podpory obchodníků přineseme v následujících dnech několik novinek. Automatizované sledování poklesů cen v eshopech, sledování novinek a pořádání akcí pro fanoušky obchodů.
V blízké době bude také spuštěna verze pro mobilní telefony — což považujeme za velice prioritní.
A jak vidí Ceníček.cz pan Mergado?
Ceníček.cz patří mezi velmi malé vyhledávače zboží. Odhadem 2.000 prokliků měsíčně z Ceníčku na e‑shopy dává při 1.579 registrovaných e‑shopech znamená v průměru jen 1 — 2 prokliky měsíčně na každý e‑shop. Na druhou stranu je Ceníček.cz jedním z mála malých, kteří usilovně pracují na tom, aby jejich přínos pro e‑shopy rostl. Budu Ceníčku držet palce, aby se mu to podařilo.