Online trh v České republice v posledních zaznamenal výrazný růst. Pandemie Covidu-19 ho vloni částečně zpomalila, ale i tak zdejší e‑commerce láká stále víc prodejců z řad Čechů i ze zahraniční. Chcete se stát součástí této úspěšné scény? Přečtěte si, jak na to pomocí aktuálních dat a tipů.
- Charakteristika českého trhu
- Nejpoužívanější způsoby dopravy a plateb
- Nejdůležitější srovnávače zboží v ČR
- Názory odborníků
- Nastavujte inzerci pomocí Mergada
ČR má nejvíce e‑shopů na obyvatele, jeho e‑commerce je však stále plná šancí
V Česku připadá nejvíce e‑shopů na jednoho obyvatele. I tak jeho online nabízí mnoho příležitostí a nových zákazníků. Vzhledem k velkému počtu internetových obchodů se v zemi toto odvětví stalo atraktivním pro mnoho investorů.
Ačkoliv se česká e‑commerce stále vyvíjí kupředu, její podíl na maloobchodu zatím dosahuje pouze 16 %. Loni online trh sice zaznamenal 3 % meziroční růst. Podíl elektronického obchodu na celkových maloobchodních trzích činí 11,4 %. To znamená, že čtyři z deseti Čechů ještě nenakupují online, tedy stále velký potenciál pro růst e‑commerce.
V současné době v České republice elektronicky nakupuje na 5 milionů uživatelů. Předpovědi říkají, že k tomuto číslu přibude přibližně dalších 410 tisíc nakupujících.