Jak se vypočte cena inzerce
Na Zboží.cz se vypočte cena inzerce dle počtu prokliků uživatelů na váš e‑shop. Žádný jiný formát, jako např. „Seznam Košík“, v době vzniku tohoto článku, neexistoval.
Jak věřit počítání prokliků na Zboží.cz
Zboží.cz má nasazenou ochranu proti podvodným proklikům. V praxi doporučuji vyhodnocovat rentabilitu inzerce jako celek dohromady. Pokud je inzerce celkově rentabilní, přítomnost několika sporných prokliků je bezpředmětná.
Cena prokliku
Na Zboží.cz lze inzerovat ve dvou režimech. Zboží Standard je nejčastější a zobrazuje inzerci na všech místech Zboží.cz. Zboží základní zobrazuje inzerci pouze ve fulltextovém vyhledávání, čímž je mnohem méně vidět a má slabší výsledky.
- Cena prokliku Zboží Standard: 1 Kč a lze navýšit v aukci
- Cena prokliku Zboží Základní: 0,20 Kč
Jak funguje aukce
Podobně, jako v PPC reklamě Google AdWords či Sklik, lze navýšit nabídku za proklik a tím získat vyšší pozici v produktových kartách. Navýšit nabídky za prokliky lze v administraci Zboží.cz, nebo pomocí XML elementu MAX_CPC, což doporučuji. Výsledná cena prokliku se stanoví jako nejnižší cena potřebná pro dosažení vaší pozice. Částce, kterou jste zadali např. v MAX_CPC se tedy bude blížit, ale nikdy ji nepřekročí.
Jak využít Zboží základní, když je e‑shop ve Zboží Standard
Pro vybrané položky může e‑shop, který je v režimu Zboží Standard, zapnout Zboží Základní pomocí XML elementu UNFEATURED. Vloží-li k vybraným položkám zboží UNFEATURED = 1, budou se chovat jako v tarifu Zboží Základní.
Aktuální verzi ceníku bystě měli najít v nápovědě Zboží.cz.
Nastavte si element UNFEATURED a správné nabídky za prokliky za pár minut v Mergadu »