Stagnuje nebo klesá návštěvnost vašeho webu? Se situací vám poradí firma Ordelogy, která pracuje na vývoji užitečných aplikací pro e‑shopaře. Jednou z nich je Cron Runner, který spouští procesy na webu pravidelně s pomocí cron. Zjistěte, jak vám tato appka zvedne návštěvnost.
Jak na kvalitní nárůst návštěvnosti
Cron Runner už funguje zcela naplno. Aby aplikaci tým Ordelogy otestoval v praxi, nasadil ji na affiliate katalog s módou, který je postavený na platformě Wordpress s WooCommerce a využívá plugin WP All import.
Katalog v posledních 2 letech vykazoval stabilní návštěvnost s růstovou tendencí bez velkých výkyvů. Kromě automatických aktualizací produktů a jejich doplňování neprobíhaly na webu žádné práce.
Ordelogy přes aplikaci spustilo častější aktualizaci produktů, která do té doby probíhala v maximální frekvenci prostřednictvím hostingu:
- stažení XML feedu 1x denně
- zpracování posledního staženého feedu každé 2 hodiny
Doporučení — zpracování je třeba provádět častěji než stahování.
Využijte vyšší frekvenci aktualizace
Pro spouštění zpracování feedů nasadili na katalog appku Cron Runner s frekvencí spouštění každých 10 minut. To znamenalo, že se nové produkty objevily rychleji na webu. Vyhledávače si jich ihned všimly, zaindexovaly a zobrazovaly uživatelům ve vyhledávání.
Specialista Martin Čtvrtníček z Ordelogy dodává:
“Googlu se začalo líbit, že máme nové produkty jako první nebo jedny z prvních a zvedal nám návštěvnost na katalogu.”
Jaké výsledky přinesly změny v aktualizaci?
V úvodu roku 2020 se do této doby pohybovala měsíční návštěvnost z neplaceného vyhledávání Googlu od 882 do 2578 návštěv. V říjnu 2020 po nasazení appky Cron Runner vystoupila k 3218 a v listopadu k 6879 návštěv.
Podívejme se na meziroční srovnání návštěvnosti
- leden — listopad (2020 versus 2019): + 192 % (celé období)
- leden — září (2020 versus 2019): + 114 % (pomalejší aktualizace)
- říjen — listopad (2020 versus 2019): + 602 % (rychlejší aktualizace)
Na změnách návštěvnosti mezi lety 2019 a 2020 je patrné, že v průběhu dvou měsíců došlo při častější aktualizaci k trojnásobně většímu meziročnímu růstu návštěv jako v celém období.
Kvalita návštěvnosti zůstala na podobné úrovni, ale zvýšená návštěvnost přinesla Ordelogy srovnatelné zvýšení příjmů z affiliate provizí.
Zviditelněte e‑shop mezi konkurencí
Pro SEO je důležité mít nový obsah první nebo mezi prvními. Pamatujte, první je vždy originál a má přednost, ostatní jsou v podstatě duplicity.
Množství e‑shopů pracuje se stejnými zdroji importovaných dat. Weby, u kterých Google či Seznam neobjeví nové produkty mezi prvními, tak mají nižší viditelnost při vyhledávání.
Jak být mezi prvními:
- Zpracujte novinky ve feedu rychle.
- Získejte produktové data od dodavatele v předstihu.
- S nastavením časté frekvence zpracování importovaných dat se obraťte na aplikaci Cron Runner.
Vyzkoušejte si Cron Runner na 15 dní zdarma a ušetřete čas při spouštění důležitých procesů na vašem e‑shopu.
Článek vznikl ve spolupráci s firmou Ordelogy.
Mohlo by vás zajímat: