Naučte se, jak do Mergada doplnit datum a čas

Petra Marková
28. 5. 2020
2 minuty čtení
jak doplnit datum a čas

Pokud jste při nastavování inzerce nebo při importu do e‑shopového řešení narazili na otázku, jak do Mergada dostat data obsahující datum a čas, určitě čtěte dál. Mergado sice aktuálně nenabízí speciální funkci pro práci s těmito hodnotami, ale i tak je do něj snadno dokážete dostat z Google tabulky nebo z aplikace Bidding Fox Elements.

Importujte datum a čas z Google tabulky (Google Sheets)

Tento úkon vyžaduje pouhých pár minut. Využijete k němu i připravená makra.

1:04 V Mergadu si vytvořte pomocné elementy.

1:10 Následně je naplňte importem z Google tabulky.

1:18 Tabulku si vyplňte konkrétním časem a datem nebo vzorcem pro aktuální data. Při každém dalším načítání do Mergada se aktualizuje a uvidíte v ní nejnovější hodnoty.

1:57 V Mergadu si přidejte pravidlo pro Import datového souboru, který si stáhnete jako CSV soubor. Při přegenerování Mergada se tak příslušné elementy naplní aktuální hodnotou (u minut a sekund to je přibližná hodnota).

2:23 Pro tento úkon v Mergadu najdete vytvořené makro, které vám přidá několik elementů s názvy, které odpovídají těm v importované tabulce.

2:54 Po zapnutí makra se vytvoří a spustí elementy – nastaví se jako skryté a nebudou se exportovat do výstupního feedu.

3:05 Dále si vytvořte pravidlo pro Import datového souboru a použijte při tom načítání z URL adresy, která je v popisu makra.

3:23 V makru se zároveň vytvoří pomocné pravidlo, které naplní element Pairing hodnotou 1 pro všechny produkty – k datu a času se tak přiřadí správný údaj.

4:00 Sledujte ukázku elementů, které se v závěru přidají do Mergada.

Získejte datum a čas z elementů aplikace Bidding Fox Elements

Šikovnou práci s elementy a statistickými daty umožňuje i Bidding Fox Elements. Aplikace obsahuje elementy s hodnotami pro čas, se kterými spustíte inzerci na vybrané časové období. Snáze tím zacílíte vaši kampaň na důležité prodejní dny v roce. Ohlídáte s ní i počet dní produktu ve feedu nebo také nastavíte aplikaci pravidel na dopředu stanovené období.

Využíváte formát Shoptet kompletní? Nastavte si elementy pro datum a čas u akční ceny ACTION_PRICE_FROM nebo ACTION_PRICE_UNTIL. V Mergadu jsou elementy vytvořené převodníkem a uživatel je pouze naplní hodnotami.

Ve feedu mohou mít například tento tvar:
<ACTION_PRICE_FROM>2020 – 05-25</ACTION_PRICE_FROM>
<ACTION_PRICE_UNTIL>2020 – 05-28</ACTION_PRICE_UNTIL>

Datum do tvaru YYYY-MM-DD sestavíte v Google tabulce použitím vzorce do buňky:
=CONCATENATE(YEAR(NOW());”-”;MONTH(NOW());”-”;DAY(NOW()))

Rozšířenou verzi o nuly u měsíců a dnů nastavíte takto:
=CONCATENATE(YEAR(NOW());”-”;IF(MONTH(NOW())<10;“0”;“”);MONTH(NOW());”-”;IF(DAY(NOW())<10;“0”;“”);DAY(NOW()))

Pokud datum a čas nepotřebujete mít přímo u jednotlivých produktů, ale chcete tyto hodnoty nastavit pro spuštěná pravidla, využijte funkci Plánovač pravidel.

Pracujte s hodnotami čas a datum efektivněji a objevte způsob, jak snadno upravit inzerci pro váš e‑shop. Využijte výhody aplikace Bidding Fox Elements, zapněte si ji na 15 dní zdarma v Mergado Store a vyzkoušejte, co dokáže.

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.