Který vyhledávač zboží vybrat pro svůj e-shop? Ilustrace.

Obrátil se na mne majitel e‑shopu, že by rád využil další prodejní kanál a sice vyhledávače zboží. Ptal se, do kterých vyhledávačů je vhodné investovat čas a peníze. Posoudil jsem přínos a náklady jednotlivých vyhledávačů zboží v ČR a zde je výsledek.

TOP vyhledávače zboží

Heureka.cz

Logo HeurekyJednička na trhu. Většině e‑shopů přináší nejvíce obratu ze všech vyhledávačů zboží. Vaše prvotní registrace do vyhledávače by měla vést na Heureku. Jediným záporem je zde velká konkurence jiných e‑shopů, tím pádem o něco vyšší náklady.

Zboží.cz

Logo Zboží.czDvojka mezi vyhledávači v ČR, která je zaštítěna českým internetovým gigantem Seznam.cz. Zboží.cz dříve technologicky docela lenošilo, ale poslední dobou nabírá na obrátkách a připravuje velké změny. Inzerci zde rozhodně doporučuji.

Google Merchants

Logo GoogleČesky “Google nákupy” jsou podobným fenoménem jako sociální síť Google+. Mají své příznivce, ale co do počtu e‑shopů i návštěv, o kus zaostávají za Heurekou a Zboží.cz. Datový feed Google nákupů je zcela odlišný od ostatních, proto není jednoduché jej vytvořit. Tento problém jsme za vás vyřešili v Mergadu, kde můžete vytvořit feed Google nákupů z feedů Heureky nebo Zboží.

Na druhou stranu jsou Google Nákupy vstupní branou pro Product Listing Ads a Dynamický remarketing. A tyto formáty mají už pro většinu e‑shopů velký přínos.

Hledejceny.cz & Srovnáme.cz

Logo Hledejceny czMenší zbožáky, kde se dá díky nevelké konkurenci e‑shopů inzerovat i s rozumnými náklady. Je to však velmi individuální. Doporučuji nabít nižší kredit a vyzkoušet, zda si vás zákazníci najdou nebo ne.

Logo SrovnameczVýhodou je možnost využití XML pro feed pro Heurekou či Zboží.cz, což vám ušetří práci.

A co když není peněz nazbyt?

Pricemania.cz

Logo PricemanieSlovenská Pricemania rozjíždí svůj vyhledávač i u nás. Zatím je jeho využití zdarma. Proč to nezkusit?

Zboží.cz — neupřednostněné prokliky

Pokud použijete u vašeho zboží element UNFEATURED s hodnotou 1, platíte za každý proklik pouze 20 haléřů. Vaše zboží sice není příliš vidět, ale výdaje za prokliky jsou minimální.

Obě poslední varianty jsou levnější. Jejich zásah potenciálních zákazníků je však nyní malý.

Jakub Nožička

Kuba vám odpovídal, když jste psali dotaz na Mergadovu českou podporu. Je autorem řady článků a návodů. To proto, že věděl, jaké trable jste řešili nejčastěji. Když zrovna nepracoval pro Mergado, hrál na basu s kapelou Ponk, se kterou získal hudební cenu Anděl.