TOP vyhledávače zboží
Heureka.cz
Jednička na trhu. Většině e‑shopů přináší nejvíce obratu ze všech vyhledávačů zboží. Vaše prvotní registrace do vyhledávače by měla vést na Heureku. Jediným záporem je zde velká konkurence jiných e‑shopů, tím pádem o něco vyšší náklady.
Zboží.cz
Dvojka mezi vyhledávači v ČR, která je zaštítěna českým internetovým gigantem Seznam.cz. Zboží.cz dříve technologicky docela lenošilo, ale poslední dobou nabírá na obrátkách a připravuje velké změny. Inzerci zde rozhodně doporučuji.
Google Merchants
Česky “Google nákupy” jsou podobným fenoménem jako sociální síť Google+. Mají své příznivce, ale co do počtu e‑shopů i návštěv, o kus zaostávají za Heurekou a Zboží.cz. Datový feed Google nákupů je zcela odlišný od ostatních, proto není jednoduché jej vytvořit. Tento problém jsme za vás vyřešili v Mergadu, kde můžete vytvořit feed Google nákupů z feedů Heureky nebo Zboží.
Na druhou stranu jsou Google Nákupy vstupní branou pro Product Listing Ads a Dynamický remarketing. A tyto formáty mají už pro většinu e‑shopů velký přínos.
Hledejceny.cz & Srovnáme.cz
Menší zbožáky, kde se dá díky nevelké konkurenci e‑shopů inzerovat i s rozumnými náklady. Je to však velmi individuální. Doporučuji nabít nižší kredit a vyzkoušet, zda si vás zákazníci najdou nebo ne.
Výhodou je možnost využití XML pro feed pro Heurekou či Zboží.cz, což vám ušetří práci.
A co když není peněz nazbyt?
Pricemania.cz
Slovenská Pricemania rozjíždí svůj vyhledávač i u nás. Zatím je jeho využití zdarma. Proč to nezkusit?
Zboží.cz — neupřednostněné prokliky
Pokud použijete u vašeho zboží element UNFEATURED s hodnotou 1, platíte za každý proklik pouze 20 haléřů. Vaše zboží sice není příliš vidět, ale výdaje za prokliky jsou minimální.
Obě poslední varianty jsou levnější. Jejich zásah potenciálních zákazníků je však nyní malý.