Pokud se v ecommerce světě už chvíli pohybujete, víte, že zbudování e‑shopu nestačí. Jedním ze základních kroků je rozšíření obchodních sítí o zbožové srovnávače. Pokud prodáváte v Polsku, je využití Ceneo.pl téměř nezbytností. Podívejme se, jaké má tento nejvýznamnější polský srovnávač požadavky.
Jak inzerovat na Ceneo.pl
V článku S Mergadem do zahraničí: Polsko #1 jsme si řekli, že Poláci online nejraději nakupují na Allegru. Jedničkou mezi zbožáky, a tedy další důležitou platformou, díky které oslovíte nové zákazníky, je Ceneo.pl.
Ceneo umožňuje porovnat nabídky produktů z více než 18 tisíc polských e‑shopů. Jeho uživatelé mohou porovnávat ceny téměř 25 milionů produktů, což je 15 až 20 % celého e‑commerce. Ceneo funguje stejně jako vám známé srovnávače: na produktové kartě řadí obchody podle “nejlepšího” — řadí je po porovnání hodnot CPC jednotlivých nabídek, hodnocení zákazníků a ceny produktu. Abyste se dostali do těchto předních příček, musíte podle článku Adama Funioka za proklik platit od 0.27zł (cca. 2kč). V předvánoční sezóně Ceneo navíc zdražuje cenu za proklik v průměru o 10 — 20 % základu. Základním biddingem se tedy na přední pozice nedostanete – aby se v boxu “wybrane oferty” zobrazilo vaše zboží, je potřeba zainvestovat do nákladnějšího biddingu. Od 6. ledna 2019 Ceneo ceny za CPC zvýší: v období leden – říjen se CPC zvedne o 7 % a ve vánoční sezóně o 9 %.
Zaufane Opinie
Aby bylo možné poskytnout názory zákazníků na kvalitu proběhlých nákupů, spustilo Ceneo v roce 2009 program Zaufane Opinie. Jedná se o hodnocení e‑shopů, jimiž Ceneo doporučuje obchody, které mají nejvyšší míru důvěry zákazníků (v ČR na tomto principu funguje Ověřeno zákazníky Heureky). Nezapomeňte, že klienti sdílejí pozitivní i negativní zkušenosti. Poskytujte jim proto všechno, co k nákupu potřebují, a aktuálnost všech zasílaných informací pečlivě dodržujte. Toho docílíte pomocí správně vyplněných elementů ve vašem datovém feedu.