Připravte reklamní kampaně na vánoční sezónu s FAVI checklistem

Specializovaný zbožák FAVI vydal checklist sjednocující tipy a rady pro důležité e‑shopařské úkony pro předvánoční sezónu. Projděte si ho a připravte vaši inzerci na nejdůležitější e‑commerce období v roce. Mnoho z těchto úkonů vám zautimatizuje používání Mergada, díky kterému budete vědět, že máte vaše nastavení bezchybná.

Specializovaný zbožák FAVI vydal checklist sjednocující tipy a rady pro důležité e‑shopařské úkony pro předvánoční sezónu. Projděte si ho a připravte vaši inzerci na nejdůležitější e‑commerce období v roce. Mnoho z těchto úkonů vám zautimatizuje používání Mergada, díky kterému budete vědět, že máte vaše nastavení bezchybná.

Která nastavení jsou v inzerci před Vánoci důležitá?

  1. Co nejkonkrétnější kategorie a vhodný sortiment
  2. Kvalitní obrazová inzerce po všech stránkách
  3. Správné informace o skladovosti a dopravě
  4. Názvy produktů a kvalitní popisky
  5. Všechny důležité informace v parametrech
  6. Uživatelské recenze

1. Co nejkonkrétnější kategorie a vhodný sortiment

Ověřte si, jestli k daným produktům do FAVI feedu posíláte co nejkonkétnější kategorie. Pro správné zasílání kategorií můžete využít strom kategorií FAVI. Pokud jste uživatelé Mergada, náš nástroj vám ho při nastavení kategorií bude automaticky našeptávat.

Zasílání obecných kategorií jako akce, výprodej, slevy, ostatní, příslušenství apod. v katalogu jejich FAVI není povoleno.

Zamyslete se také nad tím, jestli do XML posíláte vhodný sortiment. Udělejte si průzkum zboží, které před Vánoci nejčastěji prodáváte a začněte ho nabízet už teď – například v rámci předsezónních slev.

2. Kvalitní obrazová inzerce po všech stránkách

Zkontrolujte, zda:

  1. zasíláte validní URL adresy na produkty a obrázky – nesmí obsahovat mezery, diakritiku a zvláštní znaky musí být nahrazeny speciálním zápisem v HTML
  2. uvádíte relevantní obrázek u každého produktu – eliminujete tím možné blokování v zobrazení
  3. obrázky neobsahují loga, vodoznaky a další grafické úpravy – jinak mohou být také blokovány
  4. jsou obrázky v dostatečně velkém rozlišení – čím kvalitnější rozlišení zasíláte, tím lépe bude váš produkt na obrázku vidět (minimální doporučené rozlišení je 1000 x 1000 px)
  5. také zasíláte alternativní obrázky – hlavní obrázek produktu mějte na bílém pozadí a jeho detail zasílejte jako alternativní obrázek, vytvoříte tím bližší představu o produktu

Zapomeňte na zastaralé nastavování obrázků po jednom zvlášť. Zautomatizujte si jejich správu pomocí appky Feed Image Editor. Pomocí jejího bezplatného auditu nejdříve zjistěte, které musíte opravit, a zvyšte proklikovost vašich reklam. Na prvních 10 dní máte používání aplikace zdarma.

3. Správné informace o skladovosti a dopravě

Ujistětte se, že správně odesíláte informace o skladovosti produktů a možnostech dopravy (zejména při nabídce dopravy zdarma). Obě tyto informace jsou jedny z nejdůležitějších faktorů, které ovlivní zákazníkovo rozhodování.

Přečtěte si průvodce nastavením dopravy pro známé zbožáky v Mergadu:

4. Názvy produktů a kvalitní popisky

  1. Informace o barvě, materiálu, rozměru atd. bývají to první, co uživatel u produktu uvidí. Uvádějte je pro co nejkonkrétněji.
  2. Aby je FAVI přesněji zařadilo do filtrů na základě klíčových slov, musí být popisky produktů:
  • dostatečně obsáhlé
  • vypovídající
  • bez formátování

Při formátování v průběhu importu dat mohou být zachovány znaky kódu. Prověřte si zobrazování textu na detailu produktu v katalogu FAVI.

5. Všechny důležité informace v parametrech

Na detailu produktu najdete informace poskytované formou parametrů. Čím více parametrů k výrobku uvedete, tím lépe. Jejich zasíláním zákazníkovi pomůžete při rozhodování o koupi a zároveň získáte konkurenční výhodu.

Jak nastavíte parametry v Mergadu vám představí toto video:

Nejvíce doporučené parametry na FAVI:

  • materiál
  • barva
  • dekor
  • styl
  • rozměry
  • další vlastnosti typické pro produkt

Nabízíte české výroby? Zasílejte do FAVI parametr pro český výrobek.

Příklad jeho znění:

<PARAM>

<PARAM_NAME>Specifikace</PARAM_NAME>

<VAL>český výrobek</VAL>

</PARAM>

6. Uživatelské recenze

Usnadněte zákazníkům nákup co nejvíc to jde. Sbírejte zákaznické recenze. Jejich pomocí zvyšíte důvěryhodnost vašeho e‑shopu. Ale nezůstávejte pasivní – na recenze pravidelně reagujte. Pro sběr recenzí využijte k tomu určené servery.

Nezapomeňte – ačkoliv se v tomto článku věnujeme FAVI, výše zmíněné tipy a rady platí pro nastavení inzerce na většině známých zbožáků. Inzerujete vaše zboží na více srovnávačích? Víte, že vaši inzerci dokážete spravovat hromadně a automatizovaně z jednoho místa v Mergadu? Vyzkoušejte ho na 30 dní zdarmauvidíte, kde všude vám zjednoduší práci.

Zkuste na 30 dní zdarma

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.