Nová regulace GPSR už i na Heureka Marketplace – víte, co byste měli doplnit?

Lukáš Horák
20. 2. 2025
1 minuta čtení
gpsr heureka marketplace regulace

Evropskou směrnici GPSR (General Product Safety Regulation) zavádí inzerční kanály napříč online trhy. Po platformách Allegro a Kaufland nyní nová pravidla implementuje i Heureka Marketplace. Heureka přichází se dvěma novými prvky, která doporučuje přidat do feedu.

Nové elementy na Heurece

Aby byl váš sortiment na Heureka Marketplace v souladu s GPSR, doporučujeme začít uvádět dva nové elementy:

  • MANUFACTURER_POSTAL_ADDRESS – Poštovní adresa výrobce, kam se mohou zákazníci obrátit.
  • MANUFACTURER_ELECTRONIC_ADDRESS – Elektronický kontakt na výrobce (e‑mail nebo webová stránka s kontaktním formulářem).

Za jejich nevyplnění vás Heureka nebude penalizovat, riskujete tím však případnou penalizaci ze strany státu. Proto přidání těchto elementů raději nepodceňujte.

Nové údaje jednoduše doplníte v Mergadu

Zkraťte si čas při nastavování informací v produktových feedech používáním Mergado Editoru. Nové elementy pro Heureku v něm doplníte rychle za pomocí jednoduchých pravidel.

Ukázka nastavení pravidla pro element MANUFACTURER_POSTAL_ADDRESS

Pro každý ze dvou nových elementů nastavte samostatné pravidlo

Pokud spravujete větší množství výrobců, využijte pravidlo typu Import datového souboru – tímto způsobem vytvoříte aktuální databázi výrobců, kterou Mergado automaticky zpracuje a doplní do produktového feedu.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.