Shop Roku 2015, ilustrace

Heureka odstartovala akci ShopRoku. Ihned jste se začali ptát na podrobnosti a tipy. Sepsal jsem proto důležité informace do následujících řádek a doplním i vlastní komentář.

Co je ShopRoku

ShopRoku je akce, v rámci které Heureka ocení vybrané e‑shopy, dále uspořádá gala večer s vyhlášením výsledků ale především přináší komunikaci na stránkách e‑shopů, Heureky i jinde.

Jaké e‑shopy ShopRoku ocení

ShopRoku vyhlásil letos tři ceny.

Cena kvality

  • Oč jde: ocenění TOP e‑shopů z panelu Ověřeno zákazníky za celý rok 2015!
  • Jak proběhne hodnocení: Heureka spočte výsledky z Ověřeno zákazníky, a to za celý rok 2015! Žádné další speciální hlasování není.
  • Kdo bude oceněn: vítězové dle kategorií.
  • Jak se zapojit: registrací v administraci Heureky.
  • Jak napomoci dobrým výsledkům: stejně jako dobrým výsledkům v Ověřeno zákazníky — činit zákazníky spokojenými a vyzývat je k hodnocení, např. v e‑mailových zprávách e‑shopu, na příbalových letácích v balíčcích, v rozhovorech s pracovníky call-centra, e‑shopu atp.

Cena popularity

  • Oč jde: hlasování na internetu. Hlasují návštěvníci e‑shopů a jinak vyzvaní uživatelé. V praxi je tato cena obvykle kořistí velkých a známých e‑shopů. Drobní prodejci mají šanci na úspěch jen velmi malou.
  • Jak proběhne hodnocení: hlasováním uživatelů na internetu, v termínu od 1. 12. 2015 do 28. 2. 2016.
  • Kdo bude oceněn: jeden absolutní vítěz + 9 finalistů.
  • Jak se zapojit: stačí propagovat hodnocení svého e‑shopu. Není třeba se nijak přihlašovat.
  • Jak napomoci dobrým výsledkům: umístěním bannerů na stránky e‑shopu, propagací v e‑mailech e‑shopu, newsletterech atp. Výhodu mají velké e‑shopy s velkým počtem návštěvníků stránek.

Cena Heureky

  • Oč jde: ocenění zajímavého e‑shopu, který vybere odborná komise Heureky.
  • Jak proběhne hodnocení: pomocí formuláře na webu je třeba e‑shop přihlásit. Z přihlášených e‑shopů vybere komise vítěze.
  • Jak se zapojit: přihlaste se na webu.

Co na to Mergado

Ptáte se mne, jak pomoci svému e‑shopu, aby v ShopRoku uspěl. Nejprve si nahlas řekněte, proč o takový úspěch usilujete. Podmínky přejí e‑shopům velkým, a nebo se zajímavým příběhem. Pokud sem spadáte můžete mít šanci na úspěch. Takových e‑shopů je u nás ale velmi málo.

Konkrétní tipy jsem napsal výše. A většina z nich platí, i když se zrovna nepočítají body do žádné soutěže. Činit zákazníky šťastnými se vyplatí, ať už se počítají body do soutěže nebo do vašeho účetnictví.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.