Co je ShopRoku
ShopRoku je akce, v rámci které Heureka ocení vybrané e‑shopy, dále uspořádá gala večer s vyhlášením výsledků ale především přináší komunikaci na stránkách e‑shopů, Heureky i jinde.
Jaké e‑shopy ShopRoku ocení
ShopRoku vyhlásil letos tři ceny.
Cena kvality
- Oč jde: ocenění TOP e‑shopů z panelu Ověřeno zákazníky za celý rok 2015!
- Jak proběhne hodnocení: Heureka spočte výsledky z Ověřeno zákazníky, a to za celý rok 2015! Žádné další speciální hlasování není.
- Kdo bude oceněn: vítězové dle kategorií.
- Jak se zapojit: registrací v administraci Heureky.
- Jak napomoci dobrým výsledkům: stejně jako dobrým výsledkům v Ověřeno zákazníky — činit zákazníky spokojenými a vyzývat je k hodnocení, např. v e‑mailových zprávách e‑shopu, na příbalových letácích v balíčcích, v rozhovorech s pracovníky call-centra, e‑shopu atp.
Cena popularity
- Oč jde: hlasování na internetu. Hlasují návštěvníci e‑shopů a jinak vyzvaní uživatelé. V praxi je tato cena obvykle kořistí velkých a známých e‑shopů. Drobní prodejci mají šanci na úspěch jen velmi malou.
- Jak proběhne hodnocení: hlasováním uživatelů na internetu, v termínu od 1. 12. 2015 do 28. 2. 2016.
- Kdo bude oceněn: jeden absolutní vítěz + 9 finalistů.
- Jak se zapojit: stačí propagovat hodnocení svého e‑shopu. Není třeba se nijak přihlašovat.
- Jak napomoci dobrým výsledkům: umístěním bannerů na stránky e‑shopu, propagací v e‑mailech e‑shopu, newsletterech atp. Výhodu mají velké e‑shopy s velkým počtem návštěvníků stránek.
Cena Heureky
- Oč jde: ocenění zajímavého e‑shopu, který vybere odborná komise Heureky.
- Jak proběhne hodnocení: pomocí formuláře na webu je třeba e‑shop přihlásit. Z přihlášených e‑shopů vybere komise vítěze.
- Jak se zapojit: přihlaste se na webu.
Co na to Mergado
Ptáte se mne, jak pomoci svému e‑shopu, aby v ShopRoku uspěl. Nejprve si nahlas řekněte, proč o takový úspěch usilujete. Podmínky přejí e‑shopům velkým, a nebo se zajímavým příběhem. Pokud sem spadáte můžete mít šanci na úspěch. Takových e‑shopů je u nás ale velmi málo.
Konkrétní tipy jsem napsal výše. A většina z nich platí, i když se zrovna nepočítají body do žádné soutěže. Činit zákazníky šťastnými se vyplatí, ať už se počítají body do soutěže nebo do vašeho účetnictví.