Přechod z protokolu HTTP na HTTPS obvykle přidělá vrásky těm, jejichž e‑shop běží na protokolu HTTP. Takový e‑shop totiž nedostane od zabezpečeného HTTPS webu všechny informace. Mezi takto „zamlčená“ data patří i tzv. referrer neboli zdroj návštěvnosti. V praxi tak Google Analytics nezjistí, odkud přišel zákazník na váš web. K tomu ale v tomto případě nedojde – Heureka totiž využila nastavení referrer policy unsafe-url. Data o výkonu vaší inzerce tak pokračují dál, bez potřeby úprav vašeho feedu. A to je dobrá zpráva! S přechodem na HTTPS začala zároveň Heureka umožňovat uložení údajů z platební karty, což výrazně usnadní a urychlí nákup a pro zákazníky je to vítané vylepšení. Další informace k tématu vám nejspíš dorazily od Heureky e‑mailem, nebo je najdete na Heureka blogu. Na fóru běží k tomuto tématu čilá diskuze, zapojte se nebo jen mrkněte, o čem je řeč.
Česká i slovenská Heureka navázala na trend poslední doby a přesunula se na bezpečnější komunikační protokol HTTPS. Podobně jako u Zboží.cz, které změnu provedlo loni na podzim, i tady se dal očekávat výpadek dat z Google Analytics. Nebo ne?
Kateřina Šmajzrová
Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.