Šetření, které se táhlo čtyři měsíce, je ukonce. V celé záležitosti šlo o to, zda spojení nezávislého vyhledávače zboží se skupinou, která vlastní některé jiné velké online služby, nemůže poškodit nezávislost Heureky a zda citlivá data o tržbách eshopů, kterými Heureka disponuje, zůstanou v bezpečí. ÚOHS posvětil spojení Rockaway a Heureky, ovšem pouze při splnění následujících podmínek.
Heureka musí splnit tyto závazky:
- Na internetových stránkách cenového srovnávače Heureka.cz bude viditelně a transparentně trvale zveřejněna informace tom, které e‑shopy a cenové srovnávače jsou provozovány společnostmi ze skupiny Rockaway.
- Srovnávač Heureka.cz nebude požadovat od společností působících v oblasti maloobchodního prodeje spotřebního zboží přes internet jako podmínku pro využívání služby „Ověřeno zákazníky“ poskytování jiných informací, než je pouze informace o e‑mailové adrese zákazníka, který učinil objednávku.
- Srovnávač Heureka.cz nebude poskytovat e‑mailové adresy zákazníků, které získala v souvislosti s poskytováním služby „Ověřeno zákazníky“, jakýmkoli třetím osobám, a to včetně společností ze skupiny Rockaway.
- Srovnávač Heureka.cz nesmí sankcionovat společnosti, které odmítnou poskytovat informace nad rámec e‑mailové adresy nakupujících spotřebitelů shromažďované a využívané srovnávačem Heureka.cz za účelem poskytování dalších služeb, a to například vyšší cenou za proklik v rámci služeb cenového srovnávání na cenovém srovnávači Heureka.cz, zvýšením ceny inzertního prostoru či otevřením možnosti neověřených zákazníků recenzovat příslušný e‑shop na cenovém srovnávači Heureka.cz.
- Obdobně srovnávač Heureka.cz nesmí zvýhodňovat e‑shopy, které mu poskytnou informace nad rámec e‑mailové adresy nakupujících spotřebitelů shromažďované a využívané srovnávačem Heureka.cz za účelem poskytování dalších služeb.
- V placené sekci „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“ bude rozšířen počet nabízených pozic tak, aby o umístění na těchto pozicích mohly soutěžit minimálně čtyři e‑shopy.
- Po zvýšení počtu pozic ve službě „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“ bude na první straně cenového srovnávače současně zachováno minimálně 5 pouze cenově srovnávaných pozic.
Vyjádření Heureky zde: http://onas.heureka.cz/pro-media/tiskove-zpravy/article/urad-pro-ochranu-hospodarske-souteze-schvalil-prodej-heureky-investicni-skupine-rockaway-10689
BezHeureky.cz
Druhou novinkou ohledně Heureky je iniciativa eshopu Alza.cz, podle kterého není Heureka důvěryhodná, proto se rozhodl ji opustit a zároveň spustit kampaň, ve které nabádá ostatní eshopy, aby udělaly totéž. Zda se jedná o oprávněnou obavu nebo jen velké gesto, necháme na posouzení čitateli. S iniciativě se v čase, kdy vznikal tento článek, připojil pouze jediný eshop, a to Spokojenypes.cz.