Heureka splnila podmnky ÚOHS — jak se změnilo Ověřeno zákazníky

Pan Mergado
28. 7. 2016
1 minuta čtení

Ano, dlužím vám poslední díl ze slíbené mini série článků ke schválení změny vlastníka Heureky Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. O obecném rámcizměnách v PPC reklamě jsme si už napsali. Zbývají novinky ve službě Ověřeno zákazníky. A ty bych nyní rád popsal.

Jak se změnilo Ověřeno zákazníky

Není nutno hlásit do Ověřeno zákazníky zboží, které zákazník koupil. Stačí pouze e‑mail. Pokud e‑shop tedy Heurece data o prodávaném zboží posílat nechce, vypne hlášení konverzí pro analytiku, odstraní případně widgety ze svého webu a hlášení Ověřeno zákazníky si může ponechat s tím, že hlásí pouze e‑maily zákazníků.

Hlášení konverzí Ověřeno zákazníky nyní tedy vypadá takto

http:// www .heureka.cz/direct/dotaznik/objednavka.php?id=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx&email=jmeno@email.cz&itemId[]=xxxxxx&orderid=xxxxxx

Kde:

  • “id” je unikátní tajný klíč, který najde e‑shop v administraci Heureky a je to povinný údaj
  • “email” zákazníka je povinný údaj
  • “itemId” a “orderid” jsou nepovinné, byť pomáhají lepšímu fungování služby.

Podrobnější informace najdete v aktuální nápovědě Heureky.

Mergadova poznámka k “ochraně dat”

Dříve než nějakou část hlášení Ověřeno zákazníky omezíte, zvažte co vám přináší. V případě informací o zboží v Ověřeno zákazníky získáváte možnost čerpat hodnocení zákazníků. Tyto recenze jsou sice formálně majetkem Heureky, poskytuje je však jak pro potřebu e‑shopu ve své administraci a také ve strojově čitelných XML souborech pro zobrazení na stránkách e‑shopu. Což se hodí.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.