Co je to DealPly
- Globální firma, která provozuje stejnojmenný doplněk do internetových prohlížečů Firefox, Chrome a Internet Explorer.
- Doplněk DealPly zobrazuje uživatelům nabídky zboží či slevových kuponů, v průběhu jejich procházení internetu. Podrobnosti o fungování z pohledu uživatele viz následující video.
- DealPly spolupracuje s vyhledávači zboží a dalšími subjekty, které jí dodávají nabídky zboží.
Video představuje princip DealPly.
Co je dobré vědět o vstupu DealPly na český trh
Firma DealPly uvádí kontakt v Izraeli, nicméně jde o globální podnik, působící ve více než 30 státech. DealPly se rozhodlo vstoupit do ČR a na Slovensko. Z toho důvodu začalo hledat partnera, který by jí dodal katalog s nabídkami zboží. V zahraničí DealPly už spolupracuje např. s Ceneo.pl či Buscape.com.br, které patří do skupiny NASPERS, stejně jako česká a slovenská Heureka. Díky tomu došlo k navázání kontaktu a následně i spolupráce.
Další fakta o DealPly v ČR:
- Činnost DealPly je na samém počátku. Počet instalací u koncových uživatelů i počet prokliků na inzerující weby je minimální.
- Prokliky na cílové weby e‑shopů z DealPly se v Google Analytics zapíší do zdroje návštěvnosti Heureka.cz nebo Heureka.sk.
- Cena prokliku bude odpovídat minimální ceně prokliku pro dané zboží na Heurece. Tedy minimální ceně prokliku pro kategorii, do které je položka zboží zařazena.
- Inzerujete-li na Heurece, nelze zobrazování vašich nabídek v DealPly vypnout.
- Statistiky DealPly do své administrace zapracuje Heureka až pokud počet prokliků bude alespoň trošku větší. To aby mělo smysl jej vyhodnocovat.
A především:
- DealPly se zobrazuje na různých stránkách. Tedy nikoliv jen na stránkách e‑shopů inzerujících na Heurece, ale kdykoliv, kdy si to tento software usmyslí. Podobně jako např. starší český Cenobot.
- Heureka nebude DealPly nijak propagovat ani podporovat. Spolupráce je čistě na technologické a obchodní úrovni.
Co si o DealPly myslí pan Mergado
Klíčové bude, zda se DealPly podaří rozšířit mezi koncové uživatele. Pokud se mu do prohlížečů proniknout nepodaří v širší míře, bude návštěvnost z tohoto zdroje de facto bezvýznamná.
Do diskusí o roli Heureky bych rád řekl, že DealPly hledalo partnera. A pokud by ho nenašlo v Heurece, data by dodal někdo jiný. Ke vstupu na český a slovenský trh by tak došlo stejně. Z pohledu Heureky tak jde o obratný tah, kdy z potenciálního konkurenta udělá partnera.
Na nás inzerentech je nyní vyčkat, jak se bude DealPly u nás dařit šířit mezi koncové uživatele. Podle toho mu pak věnovat pozornost v odpovídající míře.