Zatímco doposud se řazení řídilo počtem prokliků, od včerejška je dáno skutečným počtem prodejů. Nejoblíbenější prvky v kategorii se na Heurece do nedávna zobrazovaly na základě CTR z produktových detailů – pokud tedy na mobil od Huawei v detailu kliklo 1000 lidí za den a koupilo si ho 15 lidí, pak se v kategorii zobrazoval výš než mobil od Sony, který zaznamenal za den 500 kliků, ale 50 nákupů. Od čtvrtka 23. března je to ale jinak – o umístění rozhoduje skutečný počet nákupů, Sony by byl za stejných podmínek ve vyhledávání výše. Ostatní „signály“ se i nadále spolupodílí na zobrazování, ale mají menší váhu. To zároveň mění zdroj dat pro popularitu (a tedy i v aplikaci Data Owl a elementu H_POPULARITY — ta se nově stanovuje také podle prodejů). Jak s touto změnou naložit? Může být zajímavé zjistit, zda máte ve svém sortimentu skutečně to, co se hodně prodává. Takovou informaci zjistíte ze Sortiment Reportu a csv. svých produktů. Návod na analýzu najdete celý v tomto článku (a práce s Excelem se určitě nebojte).
Inzerujete na české nebo slovenské Heurece? Pak by vám neměla uniknout informace o změně způsobu řazení zboží v kategoriích.
Kateřina Šmajzrová
Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.