Východní Evropa byla onemocněním COVID-19 zasažena méně než její západní část. Z toho důvodu se zde mnoho velkých i malých prodejců více zaměřilo na prodej online. Podle agentury Arvato mnoho z polských prodejců dává větší důraz na omnichannel prodej, jehož velkou součástí se stala inzerce na sociálních sítítch.
Ztráty za období karantény v Polsku pomohly lokálním výrobcům
Hlavní zjištění analýzy:
- Pandemie koronaviru otřásla dodavatelským řetězcem většiny průmyslových odvětví a způsobila obrovské ztráty. Potíže s dodávkou zboží od zahraničních výrobců zdůraznily několik výhod místní produkce, která je nyní v Polsku populárnější než kdy dříve.
- Zájem o zboží jako je móda, potraviny či farmacie se ve velkém přesunul z kamenných obchodů do online prostředí.
- Omnichannel prodej se stal středem zájmu mnoha e‑shopařů. Aby oslovili co nejvíce uživatelů, majitelé internetových obchodů v Polsku se stále více zaměřují na nové metody inzerce, dopravy i plateb.
Dominují tržiště
Ačkoliv si marketplacy v polské e‑commerce už před nějakým časem získaly své místo, jejich svoji pozici ještě více posílila koronavirová krize.
- Nejoblíbenějším tržištěm zůstává Allegro.
- Svoji oblibu v Polsku zvyšuje Amazon.
- Dalšími používanými tržišti jsou Ceneo a Skąpiec.
Spousta užitečných informací ohledně inzerce na Allegru se dozvíte zde:
Inzerci na Ceneo.pl jsme před časem věnovali vlastní článek:
Instagram jde v Polsku do útoku
Facebook a Instagram letos na polském trhu výrazně vylepšily svoji pozici. Zejména prodej na Instagramu je stále populárnější. Zvažte inzerci na jeho tržišti i vy.
Důvody, proč využívat Instagram marketplace
- 70 % uživatelů navštíví Instagram marketplace při hledání produktů, je proto ideální pro inzerci vašeho zboží
- IG stories a IG TV využívají tzv. infomercials, které pracují s přímou odezvou uživatele
- mnoho možností, jak propojit inzerci na tržišti se spoluprací s influencery
- své produkty můžete zviditelnit pomocí placené inzerce
Jak úspěšně prodávat produkty na Instagramu v Polsku
Prodej prostřednictvím Instagramu vyžaduje kreativitu, flexibilitu přizpůsobení obsahu aktuálním událostem a také pravidelnost ve zveřejňování příspěvků. Díky tomu budete v appce více vidět.
Jak na to:
- Inspirujte se inzercí ostatních e‑shopů s podobným zbožím a zjistěte, co se líbí publiku.
- Nekopírujte. Aby byl váš e‑shop v záplavě obsahu úspěšný, musí vyčnívat.
- Vytvořte svým produktům originální fotografie.
- Na stories sdílejte vše, čím se odlišujete od ostatních.
- Označujte přípsěvky jako reklamu.
S Mergadem dokážete spravovat inzerci pro Facebook, a tedy i Instagram
Propojte svůj e‑shop s Mergadem pomocí XML feedu. S naším nástrojem využijete formáty pro reklamní systémy, které už používáte a převedete je na ty, které aktuálně potřebujete. Dokážete v něm automatizovaně spravovat datové feedy sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.
Využijte co nejvíce cest k oslovení nových zákazníků v Polsku. Platí to nejen pro období epidemií, ale obecně i pro Vánoce jako nejdůležitější část e‑commerce sezóny. Chete vědět, jak zařídit, aby vaše inzerce byla před Vánoci co nejúspěšnější? Přečtěte si tento checklist.
Mohlo by vás zajímat: