Jak na cashback v marketingu e‑shopů ve vyhledávačích zboží

Pan Mergado
10. 12. 2015
1 minuta čtení

„…Proč oni uvádějí ceny takhle a my jinak?…“, se ptáte na školeních opakovaně. Často v tom má prsty akce „cashback“ od dodavatele zboží. A protože tu opět takové akce máme, popíši, jak se věci mají.

Co je cashback

Cashback“ znamená v překladu „peníze zpět“. Setkat se s tímto pojmem můžete např. v bankovnictví, kdy vám, při platbě kartou v obchodě, může být, na požádání, vyplacena i hotovost navíc. Podobně jako při výběru z bankomatu. Mezi e‑shopy se pak cashback dostal v podobě té, že uživatel nakoupí na e‑shopu za běžnou cenu a  následně je mu část ceny vyplacena zpět. Vyplácet ji přitom může někdo jiný, než prodávající e‑shop, např. vendor dané značky zboží. Vendoři tento postup mohou využívat jak k prodejním akcím, tak například monitoringu toho, kteří prodejci odebírají zboží z lokální distribuce pro Českou republiku.

Příklad cashback mezi e‑shopy

 

Jak uvádět cenu pro vyhledávače zboží

Pro Heureku, Zboží.cz a další vyhledávače zboží musí e‑shop v elementu PRICE_VAT, uvádět řádnou cenu zboží, kterou zaplatí spotřebitel při nákupu v e‑shopu. Informaci o cashback a jeho výši lze uvádět např. do rozšířeného názvu, popisu zboží atp. Cenu po slevě by e‑shop v elementu PRICE_VAT uvádět neměl.

Jak postupovat, pokud konkurence uvádí chybně nižší cenu

Informujte administrátora daného vyhledávače zboží. Sjedná nápravu.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.