nastavení dopravy v mergadu

Kvalitně nastavená nabídka dopravců a cena dopravy jsou klíčové konkurenční zbraně e‑shopů inzerujících na vyhledávačích zboží. Máme pro vás přehledného průvodce, který vám ukáže, jak v Mergadu nastavíte pravidla pro cenu dopravy na nejznámějších zbožácích.

Nastavení ceny dopravy je stěžejní

Cena dopravy se uživateli zobrazuje při srovnání nabídek e‑shopů. E‑shopy cenu dopravy nastavují v administracích zbožáků, nebo v XML souboru. V XML snáze odlišíte akční nabídky, zboží s různou marží, z rozdílných kategorií či od odlišných výrobců. Nastavení z XML feedu (pomocí elementu DELIVERY) je přesnější a má přednost před nastavením v administraci, protože jde vytvořit na úrovni jednotlivých produktů.

Mergado poskytuje možnosti centrálního prostředí, kde elementy dopravy pohodlně nastavíte pro všechny své feedy pomocí pravidla Nastavení ceny dopravy.

U některých zahraničních zbožáků Mergado takové pravidlo uživatelům nenabízí, proto si musíte elementy a jejich obsah vytvořit ručně.

  • 1. Na stránce Elementy si přidejte nový element pro každého dopravce, pro kterého chcete nastavit ceny dopravy. Pro nastavení plateb předem a cen dobírky (COD, tedy Cash ON Delivery) to musíte provést vždy zvlášť.

    Příklad pro dopravce Zásilkovna:

    • DELIVERY_PRICE|ZASILKOVNA
    • DELIVERY_PRICE_COD|ZASILKOVNA

    Příklad pro dopravce Česká pošta – Doporučená zásilka:

    • DELIVERY_PRICE|CESKA_POSTA_DOPORUCENA_ZASILKA
    • DELIVERY_PRICE_COD|CESKA_POSTA_DOPORUCENA_ZASILKA

    Názvy jednotlivých dopravců použijte z elementu DELIVERY_ID.

    2. Po přidání elementů si vytvořte pravidla, kterými naplníte ceny jednotlivých elementů. Doporučujeme použít pravidlo typu Přepsat a pomocí ikonky duplikování pravidla si ho následně „nakopírovat“ pro každého dopravce zvlášť.

    Vygenerování správné struktury elementů do výstupního už zařídí Mergado. Elementy vytvoří například tímto způsobem:

    <DELIVERY>
       <DELIVERY_ID>Česká pošta</DELIVERY_ID>
       <DELIVERY_PRICE>59</DELIVERY_PRICE>
       <DELIVERY_PRICE_COD>99</DELIVERY_PRICE_COD>
    </DELIVERY>

Nastavte si cenu dopravy pro nejpoužívanější zbožáky v Česku

Zde vám představíme, jak nastavovat cenu dopravy pro Heureka.cz, Zboží.cz, Google Nákupy a GLAMI:

  • Detailní návod nastavení ceny dopravy pro Heureku jsme pro vás natočili v tomto videu.

  • GLAMI, oproti jiným zbožákům, používá odlišné zobrazení dopravy. Její specifikace říká, že: „Na GLAMI se automaticky zobrazí nejlevnější cena doručení.“ Proto, když si zde chcete nastavit dopravu ručně, myslete na to, GLAMI dopravce nikde nezobrazuje, uvádí pouze nejnižší cenu za dopravu, bez uvedení samotného dopravce a bez uvedení jakýchkoliv dalších (dražších) dopravců. Ve feedu tedy stačí mít jen jednoho nejlevnějšího dopravce s libovolným názvem, protože jde hlavně o jeho cenu.

    Jak nastavit dopravu na GLAMI ručně

    Uveďme si vše na příklad nastavení dopravy pro dopravce DPD:

    1. přidejte si dva nové elementy s názvy DELIVERY_PRICE_COD|OVERSEAS_EXPRESS a DELIVERY_PRICE|OVERSEAS_EXPRESS
    2. přidejte si dvě přepisovací pravidla a naplňte elementy konkrétní cenou
    3. přegenerujte data

    Ve výstupním feedu tím vznikne potřebná struktura, která je na stejném základu, s nímž pracují ostatní dopravci:

    <DELIVERY>

    <DELIVERY_ID>OVERSEAS_EXPRESS</DELIVERY_ID>

    <DELIVERY_PRICE>1</DELIVERY_PRICE>

    <DELIVERY_PRICE_COD>2</DELIVERY_PRICE_COD>

    </DELIVERY>

Naučte se nastavovat dopravu zdarma či podle hmotnosti zboží

  • Doprava zdarma od překročení určité částky za nákup je důležitá konkurenční výhoda – v Mergadu ji snadno nastavíte pomocí informací z článku: Jak nastavit cenu dopravy ZDARMA.
  • Nastavte si náklady za dopravu, která bude zákazníkům nabízet jen takové způsoby dopravy, o které budou mít zájem, a odpovídají cenám, které účtujete na e‑shopu – i touto možností vás provede článek: Nastavte si v Mergadu cenu dopravy podle hmotnosti zboží.

Bezchybnost nastavení ceny dopravy je jeden z pilířů vytvoření přehledné a přitažlivé inzerce zboží. Udělejte si na e‑shopu pořádek v nabízené dopravě a cenách za její jednotlivé způsoby. Ocenili byste informace z úst odborníků? Přihlaste se na některé z našich školení – jsou zdarma a provedou vás začátečnickými i pokročilými možnostmi nastavení inzerce.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.