Díky tomu otevírá i pro malé e‑shopy řešení na mnohaletý problém – jak obsloužit zákazníky, kteří potřebují poradit mimo pracovní dobu?
Těchto zákazníků jsou přitom podle dat společnosti Smartsupp až dvě třetiny. Čerpá přitom z dat od více než 100 000 e‑shopů z celého světa, kteří využívají její live chat řešení nebo chatboty.
Zákazníka, která nedostane odpověď ihned, na vašem webu nic nedrží
Každý, kdo někdy pracoval v zákaznickém centru zná ten pocit. Hrozíte se, až přijdete ráno do práce a najdete v e‑mailu (v lepším případě) desítky dotazů čekajících na odpověď, které tam přibyly během jediného večera.
Jenže co s tím? Platit lidské operátory pro nepřetržitou podporu 24 hodin denně se vyplatí jen těm největším hráčům, drtivé většině firem nedává takový model ekonomicky smysl.
A to se na problém díváme jen z pohledu zákaznické podpory. Z pohledu prodejů je to bohužel ještě horší. Představte si, že jste v pozici zákazníka, který chce večer i počítače v klidu nakoupit – ale není si jistý výběrem, nebo mu chybí nějaké info o produktu.
Vyzkouší live chat, ale vyskočí mu zpráva, že se operátoři budou dotazu věnovat hned druhý den. Jenže málokomu se dnes chce čekat do druhého dne – a na vašem webu ho nic nedrží. A tak hledá dál u konkurence, kde nakonec narazí na informaci, kterou hledal.
Na váš e‑shop se ale už pravděpodobně nevrátí, a vy jste právě přišli o slibný lead, který mohl velmi jednoduše skončit nákupem.
Řešení nabízí AI nákupní asistenti, kteří odpoví i o půlnoci
Jak jsme už otevřeli v úvodu článku, umělá inteligence přináší celou řadu odpovědí na mnohaleté problémy. A právě řešení dotazů po pracovní době je jedním z nich.
Příkladem takového chatbota je AI nákupní asistentka Mira od společnosti Smartsupp. Ta zvládne:
- odpovídat na dotazy 24/7 s průměrnou reakční dobou 1,5 vteřiny,
- vyřešit až 80 % dotazů bez pomoci operátora,
- pomoci zákazníkům s výběrem produktů,
- podpořit up-sell i cross-sell a tím pádem i zvýšit průměrnou hodnotu objednávky,
- hovořit se zákazníkem v kterémkoli jazyce, jaký si sám zvolí.
A cena? Ta začíná (k 6. březnu 2025) na 400 Kč/měsíc, takže je dostupná i pro ty nejmenší rodinné e‑shopy.
Vlastního AI chatbota můžeme mít na webu i za 5 minut
Obáváte se, že zavedení AI chatbota bude náročné a vyžádá si dny nebo týdny práce? Mira AI vás přesvědčí o opaku. Nastavení zvládnete během pouhých 5 minut bez jakékoliv znalosti kódování. Přehledné uživatelské rozhraní vás intuitivně provede celým procesem.
Stačí vybrat, ze kterých stránek na vašem webu může AI nákupní asistentka čerpat informace, nahrát produktový feed, zvolit styl komunikace a tonalitu – a máte hotovo.
Závěr
Podrženo a sečteno: i když představuje umělá inteligence pro malé až středně velké e‑shopy řadu výzev, přináší také řešení na spoustu problémů. A firmy, které se s ní naučí pracovat, vyjdou ze současné situace jako vítězové.
Proč se vyplatí investovat do Mira AI i malému e‑shopu
- Nonstop dostupnost – už nikdy neztratíte zákazníka kvůli tomu, že není nikdo k dispozici.
- Zvýšení konverzí – rychlé a správné odpovědi zvyšují šanci, že zákazník dokončí nákup.
- Úspora času – automatizace rutinních dotazů vám uvolní ruce pro strategické činnosti.
Nenechte svůj e‑shop spát, když vy musíte. Dejte svým zákazníkům rychlé odpovědi, jaké očekávají, a sobě více času na růst podnikání. Mira AI – váš nový nejlepší zaměstnanec, který nikdy nepotřebuje dovolenou.