V minulém díle jsme psali o tom, jak se vypořádat s chybějícími elementy MANUFACTURER a DELIVERY DATE nebo neplatnými hodnotami v elementech CATEGORYTEXT či EAN. Dnes se podíváme na další elementy a jejich úpravy.
Element PRODUCT obsahuje nepovolenou hodnotu
Na Heurece se element PRODUCT zobrazuje v porovnání cen. Podle specifikace tam patří mezi nepovolená rozšíření například: Doprava zdarma, Distribuce, Splátkový prodej nebo Sleva na další nákup.
Zboží.cz využívá tento element při zobrazování výsledků vyhledávání. Oproti Heurece má mírnější požadavky na povolená a zakázaná slova, ani tady se ale nesmí vyskytovat reklamní slogany, nadměrná interpunkce nebo emotikony. Naopak informace o dárku nebo slevě sem umístit můžete.
Pokud tedy víte o tom, že se ve vašem elementu PRODUCT něco podobného vyskytuje, pak můžete jednoduše využít pravidlo Najít a nahradit, kdy v tomto elementu vyhledáte požadovaný výraz a nahradíte ho prázdným výrazem (do kolonky Nahradit) tedy nenapíšete nic.
Element PRODUCT neobsahuje hodnotu elementu PRODUCTNAME
Tady jde o trochu opačný problém než v předchozím příkladu. Tentokrát v elementu PRODUCT informace chybí a je nutné je tam doplnit (ze specifikace Heureky vyplývá, že tento element obsahuje PRODUCTNAME + informaci navíc).
Výběr těchto produktů provedeme v rozšířeném nastavení a následně je upravíme.
Jak na to? Nejprve je nutné manuálně zkontrolovat pár produktů, kterých se tato chyba týká a podle toho zvolit její nápravu. Pokusíme se tu ukázat některé nejčastější možnosti.
- Tato informace v elementu úplně chybí (nejjednodušší varianta) a doplníme ji tam pomocí pravidla Přepsat, kdy budeme přepisovat pomocí proměnných PRODUCTNAME A PRODUCT, abychom zachovali i stávající informace.
- Informace v elementu je, ale je špatná, resp. se od sebe text v PRODUCTNAME a PRODUCT liší například jen barvou (PRODUCT Tričko Superman modré, PRODUCTNAME Tričko Superman červené). V takovém případě je nutné zkontrolovat na několika produktech, která informace je špatná a tu přepsat (buď přepisujeme element PRODUCT elementem PRODUCTNAME nebo obráceně).
- Další chybou může být přehozené pořadí slov (Superman tričko modré vs. Tričko Superman modré). Nejsnazší úpravou je potom stejně jako v předchozím případě přepsání elementu.
- Element PRODUCT se od PRODUCTNAME liší jen jednou mezerou navíc. V takovém případě se vyplatí spíš smazat tyto dvě mezery v elementu a to skrze pravidlo Najít a nahradit, kdy budeme pomocí regulárního výrazu hledat dvě mezery v elementu PRODUCTNAME a nahradíme je jednou mezerou.
Hodnota elementu PRODUCT není unikátní
Duplicity v tomto elementu mohou zhoršit nebo zcela znemožnit zobrazení produktů ve vyhledávání, vyplatí se je proto odstranit. I tady je víc možností řešení. V první řadě zkontrolujte, zda se skutečně nejedná o duplicitní produkty, kdy je jeden z nich možné skrýt. Touto kontrolou také zjistíme, jaká je příčina duplicity. Často se jedná o různé varianty jednoho produktu, které musíme odlišit přidáním informace o daném parametru (velikost nebo barva). Pokud je váš feed neobsahuje, ale v e‑shopu máte varianty rozlišeny, kontaktujte správce či vývojáře svého e‑shopu, kteří vám s generováním parametru pomohou. Potom už stačí hodnotu elementu PARAM přidat do elementu PRODUCT.
Element DESCRIPTION obsahuje HTML značky
S tímto si Mergado jednoduše poradí pomocí pravidla odstranit HTML.
Element DESCRIPTION má špatný formát
Tuto chybu MERGADO nahlásí v případě, že má váš popis zboží méně než 5 slov. Na vás je tedy zhodnotit, zda jsou v popisu všechny potřebné informace, a pokud ne, je vhodné popisky manuálně doplnit. Časová investice do této úpravy se vám jistě vyplatí.
Hodnota elementu DESCRIPTION není unikátní
I tady doporučujeme manuální úpravu popisků tak, aby odpovídaly jednotlivým produktům a odlišovali je od sebe navzájem i od konkurenčních nabídek.
Element DELIVERY_ID obsahuje nepovolenou hodnotu
Tato chyba ve feedu pro Heureku naznačuje, že máte u svých produktů nastavenou jinou dopravu než je ve specifikaci Heureky (tedy: CESKA_POSTA, CESKA_POSTA_NA_POSTU, CSAD_LOGISTIK_OSTRAVA, DHL, DPD, EMS, FOFR, GEBRUDER_WEISS, GEIS, GENERAL_PARCEL, GLS, HDS, HEUREKAPOINT, INTIME, PPL, RADIALKA, SEEGMULLER, TNT, TOPTRANS, UPS, VLASTNI_PREPRAVA).
S nastavením dopravy můžete snadno pracovat pomocí pravidla Nastavení ceny dopravy, kde jednotlivé dopravce (jejichž název představuje ono ID v pojmenování elementu) přidáte a rovnou k nim doplníte i cenu za typ služby.
O využití Mergada při správě inzerce si přečtěte v seriálu Nejčastější použití Mergada:
- Nejčastější využití Mergada (1. díl)
- Nejčastější využití Mergada (2. díl)
- Nejčastější využití Mergada (3. díl)
S Mergadem tyto a mnoho dalších úprav produktových feedů zvládnete hromadně a přehledně nastavit sami. Zkvalitníte tím práci na správě inzerce e‑shopu a ušetříte náklady na zaměstnávání programátora.
Pokud máte tipy na další časté chyby v XML feedech, dejte nám o nich vědět do komentářů nebo na fórum, příště se můžeme věnovat třeba právě jim. Případně se nám rovnou ozvěte na technickou podporu.