Pan Mergado vzpomíná
Je večer, za oknem tma a já listuji projektovým deníkem. Píše se podzim 2010. Narážím na zajímavou ukázku toho, jak správná optimalizace XML pro Zboží.cz pomohla navýšit tržby o desítky procent. Chcete vědět, jak to tehdá bylo?
Zákazníkem, o kterém bude řeč, je Antikvariát Nika. Svoje knižní poklady nabízí v pražské kamenné prodejně i na internetu. Zkušenosti s provozem e‑shopu sbírá od roku 2008 a mne si přizval na pomoc se zvýšením návštěvnosti a tržeb.
Optimalizace “pákovým efektem”
Kdo by nevěděl, jak funguje páka? Na jednom konci stačí jen trochu zabrat, ale výsledky jsou pořádně znát. Stejný princip můžeme použít i na optimalizaci inzerce antikvariátu.
Stačí využít to, čím je antikvariát typický, totiž velký počet položek. Čím víc jich je, tím je naše “páka” delší a tím víc se i malé zlepšení projeví na tržbách a zisku.
A teď už nechme promluvit můj projektový deník…
Jaká byla situace?
- Na Zboží.cz se předávalo více než 10 tisíc položek zboží.
- Obchod byl na Zboží.cz v neplaceném režimu.
- Antikvariát měl velmi omezené prostředky na jakoukoliv reklamu.
Jak probíhala moje práce?
- Doplnil jsem chybějící elementy v XML pro Zboží.cz.
- Upravil jsem obsah stávajících elementů tak, aby byl více logický.
- Vypustil jsem z XML některé nadbytečné informace.
Na tento úkol jsem nebyl sám — s úpravami mi pomáhal kolega konzultant. Spolu jsme připravili a provedli pro antikvariát celou strategii změn, takže jeho provozovatelka ušetřila spoustu času a jen si nakonec zkontrolovala výsledky.
Jaké byly výsledky?
Do dvou dnů od aplikace pravidel nastalo razantní navýšení návštěvnosti a tržeb. V následujícím grafu vidíte srovnání návštěvnosti během dvou týdnů po optimalizaci ve srovnání s předchozími dvěma týdny.
Návštěvnost ze Zboží.cz — před optimalizací (zelená křivka) a po optimalizaci (modrá křivka)
Návštěvnost ze Zboží.cz se zvýšila o více než 80 % a odpovídající tržby o více než 120 %. Mise byla splněna — podařilo se nám dosáhnout navýšení tržeb s minimálními náklady. Stačilo jen vědět, jak na XML!
Vyzkoušejte si, jak mohu navýšit tržby vám — nechte si zpracovat audit XML. Je to zadarmo!