O co jde?
Heureka pořádá tuto akci již pátým rokem, smyslem je podle jejích slov potěšit zákazníky a povzbudit je k nákupům v předvánočním období, spojených s dopravou zboží balíkem až domů. Letos připadá tento speciální den na 15. listopad (akce běží od 12 hodin 15. listopadu do 12 hodin 16. listopadu) a e‑shopy, které se do akce chtějí zapojit, musejí na 24 hodin (+ tříhodinové testovací období před začátkem akce) nabízet jeden typ dopravy pro objednávky nad 300 Kč zdarma. Jako doprava zdarma se přitom nepočítá Balík na poštu, doručení na pobočku nebo do Zásilkovny a podobné služby. Podmínkou účasti na akci je pro e‑shopy Ověřeno zákazníky, a dále pak dodržení pravidel akce – tedy např. nezvýšení ceny zboží nebo doběrečného ve snaze vynahradit si ušlou tržbu z dopravy jinde ani naúčtování dopravy v jiném kroku objednávky. Akce se vztahuje na všechny objednávky uskutečněné v tyto dny, bez ohledu na to, odkud zákazník do obchodu přišel, stejně jako na objednávky přes Heureka Košík. Těm, kteří jsou v Heureka Košíku zapojeni ale společnost slibuje, že po celou dobu akce nebudou účtovány provize z objednávek (více se o tom píše zde). Kompletní podmínky a informace o akci pak najdete tady.
Zkušenosti z předchozích ročníků
V loňském roce se do akce zapojilo více než 1500 e‑shopů a z výsledků je zřejmé, že během Dne naroste (často dramaticky) počet objednávek a klesne jejich průměrná cena (toto nemusí platit pro všechny e‑shopy). Podle statistik Heureky to loni bylo přes 150 tisíc objednávek s průměrnou cenou 1400 Kč (průměrná hodnota objednávky se rok od roku snižuje, zatímco v roce 2013 to bylo přes 1600 Kč). Zároveň se výrazně zvýší konverzní poměr. Je tedy vidět, že zákazníky akce láká a mají tendenci objednávat i levnější položky. Nejvíc se prodává elektronika a bílé zboží (viz obrázek). E‑shopy, které se do akce už dříve zapojily, poukazují na skokové zvýšení počtu objednávek, na což nebyly v některých případech připraveny (okamžité balení a odesílání apod.). Diskutabilní je také přínos pro e‑shopy. Vzhledem k výdajům na dopravu, které jdou v tomto dni na vrub právě jim, nejsou přímé zisky z prodeje o mnoho vyšší než u jiných silných dnů. Dopad akce lze tedy měřit až s odstupem podle opakovaných prodejů.
Zdroj: www.dendopravyzdarma.cz
Doporučení pro e‑shopy
Pro ty, kteří se do Dne dopravy zdarma chystají zapojit nebo o tom uvažují máme pár tipů, jak se na to připravit:
- V první řadě si ujasněte, co si od akce slibujete a jak dokážete získané kontakty využít pro opakovaný prodej.
- Informujte o akci svoje zákazníky, a to různými kanály – bannerem na webu (můžete stáhnout ze stránek Heureky) nebo informací v mailingu.
- Zvažte a případně navyšte počet zboží, které máte skladem, aby nedošlo během prvních pár hodin k jeho vyprodání.
- Promyslete lidskou kapacitu vašeho obchodu a možnosti jejího rozšíření pro účely této akce (bude potřeba rychle zkompletovat a odeslat velké množství zboží).
- Informaci o dopravě zdarma můžete v Mergadu krátkodobě přidat také ke svým dalším feedům (např. Zboží.cz) a zvýšit tak konverzní poměr i na jiných vyhledávačích.
Pokud se rozhodnete do akce přihlásit, je to možné v administraci Heureky v nové záložce v levém sloupci. Kompletní nápovědu najdete tady. Máte se Dnem dopravy zdarma zkušenosti? Podělte se o ně v Mergadově fóru.