Heureka vede s velkým náskokem
U nás vede Heureka před Zboží.cz. Na Slovensku ovšem Seznam.cz a jeho Zboží.cz nemají. Za Heurekou je proto dlouho „prázdno“ až k NajNákupu, následovanému Pricemanií. Heureka tak obslouží cca 84 % návštěv, směřujících na vyhledávače zboží.
Návštěvy vyhledávačů zboží na Slovensku. Zdroj: shrnutí výsledků slovenských vyhledávačů zboží za rok 2015.
Heureka neukazuje všechny „vychytávky“
Heureka slovenskému trhu dominuje. Není zde však Heureka Košík a celkově zde nejnovější reklamní formáty chybí.
Existují také menší vyhledávače zboží
Ovšem není jich tolik a jsou podstatně menší. Za zmínku stojí NajNákup.sk a Pricemania.sk, které se vyplatí vyzkoušet. Zda bude inzerce přínosná záleží především na tom, zda má daný vyhledávač ve vašem segmentu návštěvnost. Dále existují například Najlepsie-Ceny.sk či Monitor-Cien.sk, ale ty jsou opravdu maličké.
Vyplatí se inzerce ve slovenských vyhledávačích zboží?
Obvykle ano. I na Slovensku patří vyhledávače zboží ke klíčovým zdrojům návštěvnosti s rozumným poměrem ceny a přínosu. Optimalizace běžící inzerce je velmi podobná, jako zde v ČR.
Závěr pro české e‑shopy
Při vstupu e‑shopu na zahraniční trh patří vyhledávače zboží mezi TOP reklamní kanály. Pokud na Slovensku ještě neinzerujete, vytvořte si potřebné XML feedy zde v Mergadu. Nově umí převádět formáty a automaticky tak vytvoří například XML pro NajNákup či Pricemanii ze vstupních dat pro Heureku automaticky. Začít inzerovat tak můžete za pár minut. Pokračujte do Mergada.