Jak si vedly slovenské vyhledávače zboží v roce 2014 a co od nich čekat letos

Pan Mergado
16. 3. 2015
2 minuty čtení
Jak si vedly slovenské vyhledávače zboží v roce 2014, ilustrace

Prodává váš e‑shop zboží na Slovensko? A nebo to teprve zvažujete? Pak čtěte následující řádky. Řeknu vám, který vyhledávač zboží je největší, na které není radnou zapomenout a zamyslím se nad vývojem trhu v letošním roce.

Heureka vede s velkým náskokem

U nás vede Heureka před Zboží.cz. Na Slovensku ovšem Seznam.cz a jeho Zboží.cz nemají. Za Heurekou je proto dlouho „prázdno“ až k NajNákupu, následovanému Pricemanií. Heureka tak obslouží cca 84 % návštěv, směřujících na vyhledávače zboží.

TOP slovenské porovnávače zboží, graf

Návštěvy vyhledávačů zboží na Slovensku. Zdroj: shrnutí výsledků slovenských vyhledávačů zboží za rok 2015.

Heureka neukazuje všechny „vychytávky“

Heureka slovenskému trhu dominuje. Není zde však Heureka Košík a celkově zde nejnovější reklamní formáty chybí.

Existují také menší vyhledávače zboží

Ovšem není jich tolik a jsou podstatně menší. Za zmínku stojí NajNákup.sk a Pricemania.sk, které se vyplatí vyzkoušet. Zda bude inzerce přínosná záleží především na tom, zda má daný vyhledávač ve vašem segmentu návštěvnost. Dále existují například Najlepsie-Ceny.sk či Monitor-Cien.sk, ale ty jsou opravdu maličké.

Vyplatí se inzerce ve slovenských vyhledávačích zboží?

Obvykle ano. I na Slovensku patří vyhledávače zboží ke klíčovým zdrojům návštěvnosti s rozumným poměrem ceny a přínosu. Optimalizace běžící inzerce je velmi podobná, jako zde v ČR.

Závěr pro české e‑shopy

Při vstupu e‑shopu na zahraniční trh patří vyhledávače zboží mezi TOP reklamní kanály. Pokud na Slovensku ještě neinzerujete, vytvořte si potřebné XML feedy zde v Mergadu. Nově umí převádět formáty a automaticky tak vytvoří například XML pro NajNákup či Pricemanii ze vstupních dat pro Heureku automaticky. Začít inzerovat tak můžete za pár minut. Pokračujte do Mergada.

 

 

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.