Heureka.cz před nedávnem zavedla možnost nastavení nabízené ceny za proklik (biddování) v XML souboru pomocí tagu HEUREKA_CPC. Víte, jak se ale systém zachová, když nastavíte různé ceny v XML souboru a v administraci u kategorie a u produktu?

Kde v administraci najdete biddování

Biddování je v administrace v levém menu pod položkou “Nastavení cen prokliku”. Po kliknutí na tento odkaz se vám vypíše přehled spravovaných e‑shopů a po kliknutí na odkaz “nastavit ceny” můžete nastavovat ceny pro kategorie. Pokud chcete nastavit maximální ceny za proklik u jednotlivých produktů, stačí kliknout na odkaz “Nastavit ceny na produkt” pod výpisem všech vašich kategorií.

Jakou prioritu má bidování v XML a v administraci

Protože v administraci není přesně popsané, jaká z nastavených cen má nejvyšší váhu, obrátil jsem se na Heureku a obratem mi přišlo vysvětlení od Hany Horváthové:

Nastavení cen v administraci má přednost před XML na úrovni nastavení cen na konkrétní produkty, tyto přednosti lze v administraci měnit. Pokud máte nastavené ceny na konkrétní produkty v administraci i v XML feedu, je na Vás, který si nastavíte jako výchozí. V případě, že nemáte nastavené ceny na konkrétní produkt v administraci, máte nastavené ceny na konkrétní produkt v XML feedu a zároveň máte nastavené ceny na sekci v administraci, mají přednost ceny na konkrétní produkt v XML feedu.

Nyní je tedy priorita nastavena:

  1. produkt v administraci
  2. XML
  3. kategorie v administraci.

1. a 2. se dají měnit v administraci (musí být obě nastavené u produktu, aby se objevilo tlačítko na přepínání).

V nejbližší době se chystáme nastavení cen za proklik sjednotit a s největší pravděpodobností bude mít vždy přednost XML feed. Tato pravidla jsou zavedená od začátku možnosti nastavování cen v XML feedu, aby si eshopy mohly v případě zmatených cen v XML feedu změnit rychle nastavení v administraci.”

Výjimka při nastavení max. CPC u produktu pod minimem pro kategorii

Aby to nebylo tak jednoduché, existuje v systému i výjimka. Opět cituji Hanu Horváthovou: “Pokud je cena na produkt nastavená nižší než je standardní cena a produkt je v kategorii, na kterou má obchod nastavenou vyšší cenu za proklik, bere se cena nastavená na kategorii.”

Kde a jak nejlépe nastavit ceny za proklik

Osobně doporučuji nastavit v administraci pro důležité kategorie alespoň o 50 % vyšší cenu, než je minimum. Zvýšení nákladů se vykompenzuje častějším zařazením vašich produktů mezi kvalitní obchody (Heureka vybírá 3 ke každému produktu) a tím i vyšším počtem objednávek. U klíčových produktů pak můžete nastavit vyšší cenu individuálně buď v XML nebo v administraci. Pokud chcete mít přehled, který produkt má jak nastavenou cenu za proklik, biddujte u produktů jen v administraci nebo jen v XML. Určitě oba způsoby nekombinujte.

Závěr

Jsem rád, že mám jasno v tom, kde cenu za proklik nastavit, i když by to mohlo být i jednodušší. ;-) Naštěstí se o tom ví i na Heurece, takže věřím tomu, že brzy bude systém jednodušší.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.