Jeden e‑shop, více správců
Pro práci v Mergadu si potřebujete vytvořit uživatelský účet. Samotný účet je vždy bezplatný, platí se pouze za registrovaný e‑shop, proto se nemusíte bát vyplnit fakturační údaje. Tuto volbu vyžadujeme pro případ, že byste pod svým účtem měli jakožto vlastník vedený svůj e‑shop. Fakturační údaje prosím vyplňujte pravdivě.
Velmi doporučujeme použít pro registraci e‑mail, který opravdu používáte. Pokud vám pošleme upozornění o konci zkušební lhůty či fakturu na e‑mail, který nesledujete, může se snadno stát, že při neuhrazení vám e‑shop vypneme. A nejeden vlastník už se divil, proč tomu tak je, když jsme mu žádnou fakturu neposlali… Poslali, bohužel však mail, který zadal při registraci, nepoužívá.
NEZAPOMEŇTE: Platební metoda je povinné pole. Až zvolením platební brány a nastavením inkasa se uživatelský účet považuje za kompletní.
Uživatelský účet by měl být pro každého uživatele zvlášť. Je samozřejmě možné mít jeden “firemní”, ale v praxi se lépe osvědčilo, když každý, kdo bude k e‑shopu přistupovat bude mít samostatný účet. Nehledě na to, že když například pracovník z firmy odejde, jednoduše mu přístup k e‑shopu smažete.
Pod uživatelským účtem lze mít libovolný počet e‑shopů. Pokud máte více e‑shopů, nemusíte si tedy zakládat více uživatelských účtů (pouze v případě, že každý e‑shop budete potřebovat fakturovat na jiné fakturační údaje). Při přidávání nového e‑shopu stačí pouze znovu kliknout na tlačítko Vytvořit export a zde vložíte adresu XML svého dalšího e‑shopu. Po nahrání se vám e‑shop objeví oddělený od ostatních e‑shopů. Jeho název bude detekován automaticky, a to z URL, na kterou odkazují odkazy z feedu.
E‑shop
Eshop funguje v Mergadu jako samostatná jednotka. Můžete jej přesunout pod nového uživatele, můžete k němu přidávat další uživatele, můžete stávajícím uživatelům odebrat přístup nebo měnit oprávnění, a to všechno bez toho, aniž by se v datech vašeho e‑shopu cokoli změnilo.
Tedy pokud svůj e‑shop převedete na někoho jiného, převede spolu s ním i veškerá nastavení, které jste pro e‑shop pomocí Mergada vytvořili.
Úrovně oprávnění
V Mergadu fungují tři úrovně oprávnění:
Vlastník — člověk, který má přístup k e‑shopu, může cokoli měnit a zároveň se na fakturační údaje z jeho uživatelského účtu vystavují faktury
Zápis - zápis je oprávnění, s nímž můžete na e‑shopu v Mergadu cokoli měnit a upravovat. Nejčastěji se používá, pokud váš e‑shop spravuje někdo jiný než vlastník
Čtení — máte možnost procházet si e‑shop v Mergadu, ale není vám dovoleno nic měnit
K jednomu e‑shopu může mít přístup libovolný počet uživatelů. Vždy můžete nového uživatele pozvat kliknutím na ikonu panáčků u svého e‑shopu. Pak pošlete pozvánku na email. Po potvrzení emailové pozvánky získává pozvaný přístup k e‑shopu, a to přesně takový, jaký jste mu povolili. Pokud e‑shop v administraci ani po potvrzení pozvánky nevidí, nechť se odhlásí a opět přihlásí.
Fakturační období
S účtem souvisí i fakturační období. V praxi se jedná o to, jak často vám budeme posílat faktury. Protože je pro obě strany pohodlnější, když fakturace probíhá jednou za půl roku či za rok, tyto volby finančně zvýhodňujeme. Pokud si tedy zvolíte platbu pololetní, bude vám z celkové ceny faktury odečteno 10%. Při platbě na rok je úspora dokonce 20%. Fakturační období si můžete kdykoli změnit v nastavení účtu. Možnosti fakturace jsou: 1x měsíčně/1x ročně (+20 %).
Smazání
V případě, že e‑shop již používat nechcete a smažete ho, zůstane v Mergadu váš uživatelský účet. Jak jsme již psali, je bezplatný, čili se v případě, kdy se rozhodnete Mergado využít někdy v budoucnu, pouze znovu přihlásíte. V případě, že chcete odstranit i svůj uživatelský účet, kontaktujte prosím naši podporu.
Shrnutí
- Uživatelský účet a e‑shop jsou dvě oddělené části. K vašemu uživatelskému účtu (který je vždy bezplatný) lze přidat libovolný počet e‑shopů.
- Stejně tak k vašemu e‑shopu lze přidat libovolný počet uživatelů.
- Každý pozvaný uživatel musí mít již před zasláním pozvánky vytvořen uživatelský účet v Mergadu.
Pro agentury
Agentury, které spravují inzerci svým klientům fungují běžně na dvou modelech oprávnění. Jedni fakturují klientům své služby včetně poplatku za Mergado. V takovém případě je e‑shop vedený na agenturu a pokud má majitel e‑shopu zájem nahlížet do prováděných úprav, dostane oprávnění buď čtení nebo i zápisu, pokud má v plánu do inzerce zasahovat.
Druhým modelem je, že Mergado si platí klient sám, je tedy veden jako vlastník a agentura má oprávnění zápisu. Tento model se nám osvědčil trochu více, a to z toho důvodu, že pokud klient ukončí spolupráci s agenturou, může dále pokračovat ve využívání Mergada beze změny.