Marketplaces a zase marketplaces
6. ročník s datem konání 6. 6. – brněnský Mergado Fest letos prostě musel být pekelný. Minimálně v tempu, jakým celý den šlapal. Jako obvykle bez žádných průtahů šli všichni po úvodním slovu rovnou na věc. První z 25 přednášek zahájil na hlavní stage Adam Funiok z Pudeto, který si vzal na paškál buzzword posledních let – marketplaces. Jsou pro e‑shopaře hrozba nebo příležitost? Co od nich v příštích letech očekávat? A jak prorazit na Kauflandu a Amazonu? Těmto otázkám se v průběhu dne nevěnoval jen on, ale hned několik spíkrů. Letošní Mergado Fest ukázal, že zájem o online tržiště rozhodně neklesá.
Jak porazit Temu a co nám může říct psychologie o e‑shopu
Na své si přišli i markeťáci dychtící po žhavých novinkách ze světa PPC. Libor Toporcer z Invelity se podělil o triky na úspěšnější optimalizaci P‑max kampaní, ostatní spíkři nevynechali téma Meta kampaní, poradili, jak překonat giganty, jako je Temu či zdali má stále smysl vyhodnocovat kampaně podle PNO a ROAS.
Podobný úspěch si vysloužily i přednášky, které návštěvníky naučily, jak využít psychologické poznatky k úspěšnějšímu e‑shopu či jak sestavit zbožové portfolio, které e‑shopařům vydělává a ne naopak.