Mergado a XML file / soubor

Četl jsem dotaz, jak prý zmenšit XML soubor s informacemi o zboží e‑shopu. Před časem jsem toto řešil pro AdForm, který měl tehdy limit 10 MB pro jeden XML soubor. Pomocí Mergada je zmenšení jednoduché, a tak jsem sepsal stručný návod.

Proč zmenšovat XML

Protože některé reklamní systémy mají limit na velikost vstupního XML souboru. AdForm např. zpracuje XML soubor, který má méně než 10 MB. Velký XML soubor je tedy třeba zmenšit. Obvykle obsahuje XML e‑shopu kromě zboží, které je pro inzerci vhodné, také méně podstatné položky. V takovém případě je postup jednoduchý:

  1. Přihlaste se do Mergada. Pokud uživatelský účet ještě nemáte, vytvořte si jej.
  2. Klikněte na tlačítko Vytvořit export a pomocí následujícího průvodce vytvořte export.
  3. Na stránce Produkty vytvořte výběr zboží, které chcete skrýt. Nejčastěji se vybírá zboží s příliš nízkou cenou (XML elementy PRICE_VAT nebo PRICE), případně kategorie (element CATEGORYTEXT), výrobce (XML element MANFACTURER) atp. Výběry podporují závorky a operátory AND a OR. Výběrů může být více.
  4. Na stránce Pravidla vytvořte nové pravidlo, zaškrtněte vytvořené výběry zboží, vyberte typ pravidla „Skrýt produkt“ a uložte.

A to je celé. Po automatickém přegenerování XML Mergadem zbyde ve výstupním XML pouze zboží, které chcete inzerovat a XML soubor se tak zmenší. Pokud přegenerování chcete urychlit, klikněte v Nastavení na tlačítko Přegenerovat export.

XML lze tímto postupem také rozdělit na více menších

Podobným způsobem lze vytvořit exportů více a de facto tak jedno vstupní XML rozdělit na několik. To třeba pro případy, kdy chcete inzerovat veškeré položky zboží a nechcete nic skrývat.

Tento postup lze použít i pro jiné příležitosti

Uvedený postup je obecný. Není limitován jen na změněný AdForm, ale lze jej použít pro Aukro či jiné reklamní systémy. V praxi některé e‑shopy velkoobchodů využívají tento postup např. pro generování dat pro své odběratele.

Vyzkoušejte si to.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.