O značkování URL pro Google Analytics
Google Analytics umožňují na konec adresy stránky doplnit parametry, které přepíší informace o zdroji, odkud uživatel přišel, kampani či další informace. Toto se v praxi používá pro rozeznání např. reklamních kampaní.
Proč značkovat URL nedoporučuji
Protože při zpracování dat z UTM parametrů dochází v Google Analytics k trvalé ztrátě některých informací. Kdo neví, zcela přesně, co dělá, spíše svým datům uškodí. To se týká zejména Heureky, Zboží.cz a dalších vyhledávačů zboží. Kapku odlišná je situace např. u produktových PPC inzerátů v Skliku. I zde je však velmi dobré vědět, co při nastavování činíte. Navíc Sklik připravuje vlastní nástroj pro automatické značkování.
Jak značkovat URL v Mergadu
I přes mé výhrady se řada uživatelů na automatické značení URL pro Google Analytics opakovaně ptala. Ti nově mohou využít pravidlo, které adresy označkuje za ně. Použití je obdobné, jako v případě URL builderu.
Nástroj pro značení URL pro Google Analytics / Mergado URL Builder
Všimněte si, že
- Lze použít proměnné, stačí napsat do políčka znak procento a Mergado vám začne napovídat proměnné, které jsou k dispozici. Budete-li pomalu psát písmena, výběr se bude upřesňovat.
- Proměnné nejsou povinné, lze použít běžný text.
- Chová se jako ostatní pravidla — lze jej aplikovat na všechno zboží e‑shopu nebo jen na určité výběry. Lze označkovat i jiné elementy než URL — zde si dejte pozor. Označkovat např. IMGURL (adresa obrázku zboží) je k ničemu.
Nechť těm, kdo o značkování adres stojí, pravidlo slouží dobře!