Nové Zboží.cz

Koukám na komentáře pod informací o redesignu Zboží.cz a tenhle mě fakt zaujal: „…jak chcete lidem zjednodušit vyhledávání, když kvůli zdražení prokliků na Zboží.cz spousta obchodníků odejde, tudíž pro zákazníka je to mínus , když jim nenabídnete všechny a obávám se že zrovna ty levnější, zdražení je šité na míru těm nejdražším obchodníkům…“. Se smutnými slovy uživatele „flow“ se mi prolíná obraz Ládi Přichystala, který vidí vždy na všem v prvé řadě to pozitivní. Má důvod i nyní, při redesignu Zboží.cz? Domnívám se, že ano a řeknu vám proč.

Proč je podle pana Mergada nové Zboží.cz příležitost, nikoliv hrozba

  • Protože vrátí Zboží.cz do hry s Heurekou. Oba rivalové se tak budou motivovat ke zkvalitňování služeb a vlídnému přístupu k inzerentům navzájem.
  • Protože vyšší důraz na PPC reklamu dál rozevře nůžky mezi e‑shopy šikovnými a těmi ostatními. O tomto se rozepíši níže.

Komentář pod článkem o novém Zboží.cz

Zdroj komentáře: http://zbozi.seznamblog.cz/post/97138088880/rychlejsi-nakupovani-chytre-vyhledavani-a-vsechny

Proč je růst důrazu na PPC režim reklamy vlastně příležitost

Ukáži to na příkladu dvou e‑shopů:

E‑shop 1

Před lety zaregistroval na Zboží.cz svůj XML soubor. Od té doby občas uhradí fakturu za kredit (nabije Seznam peněženku) a občas se podívá, kolik návštěv mu chodí ze Zboží.cz podle Google Analytics. A to je celé.

E‑shop 2

Před lety zaregistroval na Zboží.cz svůj XML soubor. Od té doby:

  • pečlivě vybírá kvalitní zboží, které prodává
  • TOP zboží má skladem či „na zavolanou“
  • analyzuje, které zboží tvoří zisky a které nikoliv, do propagace ziskového zboží je ochoten rozumně investovat
  • dávno přestal slepě „sypat“ do Zboží.cz všechno zboží bez dalšího nastavení, inzerci pečlivě řídí pomocí Mergada či jiného nástroje tak, aby platil pouze za položky, které tvoří zisk

Co přinese nové Zboží pro tyto dva e‑shopy?

E‑shop 1 bude dále stagnovat. Možná zaplatí o něco více, ale spíš mu bude postupně návštěvnost ze Zboží.cz dlouhodobě klesat. Naproti tomu e‑shop 2 bude návštěvnost a tržby postupně navyšovat. Průměrné náklady mohou zůstat podobné, protože e‑shop platí pouze za zboží, které vydělává. Díky tomu je schopen nabídnout i vyšší nabídky za prokliky pro TOP zboží, být dobře vidět a komunikovat prostřednictvím nového Zboží.cz se zákazníky.

Zkrátka se domnívám, že kdo se inzerci na Zboží.cz bude věnovat cíleně a dlouhodobě, nemusí se nového Zboží.cz bát a naopak je Zboží.cz pro tržby jeho e‑shopu velikou příležitostí.

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.