Proč je podle pana Mergada nové Zboží.cz příležitost, nikoliv hrozba
- Protože vrátí Zboží.cz do hry s Heurekou. Oba rivalové se tak budou motivovat ke zkvalitňování služeb a vlídnému přístupu k inzerentům navzájem.
- Protože vyšší důraz na PPC reklamu dál rozevře nůžky mezi e‑shopy šikovnými a těmi ostatními. O tomto se rozepíši níže.
Zdroj komentáře: http://zbozi.seznamblog.cz/post/97138088880/rychlejsi-nakupovani-chytre-vyhledavani-a-vsechny
Proč je růst důrazu na PPC režim reklamy vlastně příležitost
Ukáži to na příkladu dvou e‑shopů:
E‑shop 1
Před lety zaregistroval na Zboží.cz svůj XML soubor. Od té doby občas uhradí fakturu za kredit (nabije Seznam peněženku) a občas se podívá, kolik návštěv mu chodí ze Zboží.cz podle Google Analytics. A to je celé.
E‑shop 2
Před lety zaregistroval na Zboží.cz svůj XML soubor. Od té doby:
- pečlivě vybírá kvalitní zboží, které prodává
- TOP zboží má skladem či „na zavolanou“
- analyzuje, které zboží tvoří zisky a které nikoliv, do propagace ziskového zboží je ochoten rozumně investovat
- dávno přestal slepě „sypat“ do Zboží.cz všechno zboží bez dalšího nastavení, inzerci pečlivě řídí pomocí Mergada či jiného nástroje tak, aby platil pouze za položky, které tvoří zisk…
Co přinese nové Zboží pro tyto dva e‑shopy?
E‑shop 1 bude dále stagnovat. Možná zaplatí o něco více, ale spíš mu bude postupně návštěvnost ze Zboží.cz dlouhodobě klesat. Naproti tomu e‑shop 2 bude návštěvnost a tržby postupně navyšovat. Průměrné náklady mohou zůstat podobné, protože e‑shop platí pouze za zboží, které vydělává. Díky tomu je schopen nabídnout i vyšší nabídky za prokliky pro TOP zboží, být dobře vidět a komunikovat prostřednictvím nového Zboží.cz se zákazníky.
Zkrátka se domnívám, že kdo se inzerci na Zboží.cz bude věnovat cíleně a dlouhodobě, nemusí se nového Zboží.cz bát a naopak je Zboží.cz pro tržby jeho e‑shopu velikou příležitostí.