Co je Kelkoo
Reklamní systém, který spojuje zákazníky s produkty e‑shopů. Alespoň tak o sobě mluví samo Kelkoo. V praxi jde o reklamní systém, jehož klíčovým prvkem je automatizovaný import dat o zboží e‑shopů, například pomocí XML souboru. Podobně jako to dělá Heureka či Zboží.cz.
Na základě těchto dat vytváří Kelkoo produktové reklamy. Ty zobrazuje např. na svých webech, viz např. Kelkoo.co.uk, ale také v reklamní síti. Za inzerci klienti platí v PPC režimu, tedy dle počtu prokliků.
Náhled webu Kelkoo.co.uk.
Kelkoo v kostce:
- 19 států Evropy
- 15 let na trhu
- cca 6 000 inzerujících e‑shopů
- kromě zboží poskytuje reklamní prostor také cestování na Kelkoo Travel
- způsob účtování ceny reklamy: za prokliky (PPC)
- aktuální ceny prokliků pro ČR: od 2,50 Kč do 3,50 Kč, dle kategorií zboží
- reklamy zobrazuje na vlastních webech a v reklamní síti
- inzerce na základě smlouvy
Ve kterých státech společnost Kelkoo působí. Zdroj Kelkoo.com.
Co si myslí o Kelkoo pan Mergado
Přesto, že obchodní komunikaci mezi potenciálně inzerujícími e‑shopy již Kelkoo zahájilo, oficiální vstup na český trh by měl proběhnout v září. Vstup do ČR řeší Kelkoo ze své Londýnské centrály a aktuálně nemá v ČR partnerskou síť. Vyzkoušíte-li tedy inzerci pro výhradně český e‑shop, domnívám se, že se vaše reklamy nebudou mít kde zobrazovat, a díky tomu nepřinesou žádný užitek. Zda půjde Kelkoo ve šlépějích například DealPly, kdy oficiálně na český trh vstoupí, neosloví však podstatné množství koncových zákazníků a tím pro e‑shopy nebude mít smysl, nebo zda pojme ČR skutečně vážně, se teprve uvidí. Každopádně pro e‑shopy prodávající hojně do zahraničí, zejména západní Evropy, může tato reklamní platforma dávat velký smysl.