Propagujete zboží z vašeho e‑shopu na vyhledávači zboží Heureka.cz? Pak dostáváte od Heuréky na mail pravidelný přehled o proklicích a účtovaných cenách. V tomto článku vám vysvětlím, jak se Heuréka k účtovaným cenám dopočítala.

TENTO ČLÁNEK JE ZASTARALÝ — informace o aktuálních cenách za proklik na Heureka.cz najdete v tomto článku.

Minimální cenu určuje kategorie

Zboží se na Heureka.cz řadí do kategorií. Každý produkt je zařazen právě v jedné kategorii, což je důležité hlavně pro párování zboží. Kategorie, ve které je vaše zboží zařazeno ale určuje i minimální částku, kterou za proklik (přístup z Heureka.cz do vašeho e‑shopu) můžete zaplatit. Minimální ceny pro jednotlivé kategorie uvádí Heureka.cz na stránce Ceník prokliků. Minimální cena se pohybuje od 10 haléřů (0,10 Kč) v kategoriích jako Kancelářská lepidla nebo Dudlíky a savičky až po 2,80 Kč v kategoriích Pračky a Myčky nádobí.

Aukční model ceny za proklik

V případě umístění obchodu v oranžovém boxu “Heureka.cz pro vás vybírá kvalitní obchody” je účtována cena vypočítána na základě aukčního modelu známého např. z Google Adwords nebo Sklik.cz. Tzn. pokud si obchod nastaví maximální cenu za proklik, systém spočítá kvalitu jeho a ostatních obchodů a na základě toho účtuje cenu, která je nutná k udržení na dané pozici.

Aukční model si můžeme ukázat na zjednodušeném příkladu. Pokud má váš e‑shop jediného konkurenta, který má od Heureka.cz stejné hodnocení jako váš e‑shop, rozhoduje o pořadí cena nabídnutá za proklik (element HEUREKA_CPC v produktovém XML feedu). Pokud konkurence nabízí 1 Kč za proklik a vy nabízíte 10 Kč za proklik, stačí vám na 1. pozici platit cokoliv nad 1 Kč. Heureka vám proto nebude účtovat nabízených 10 Kč, ale jen 1,10 Kč za proklik.

 

Detail obchodu a fulltext za korunu

Cena prokliku z detailu obchodu a výsledků fulltextového vyhledávání je zpoplatněna cenou přesně 1 Kč. Stejnou cenu vám Heureka.cz bude účtovat i za prokliky z partnerských srovnávačů cen Srovnanicen.cz, Nejlepsiceny.cz a Seznamzbozi.cz. Tyto servery totiž Heuréka pohltila a nyní jim předává svou produktovou databázi.

Heureka navyšuje cenu

Protože Heureka.cz nedělá charitu, ale snaží se co nejvíc vydělávat, zavedla výjimky z popsaných pravidel. Pokud chcete na Heuréce inzerovat drahé zboží, připlatíte si. Cena prokliku u produktů s cenou nad 4 000 Kč, je zvýšena o 15 % oproti standardní ceně dané sekce, u produktů nad 8 000 Kč se cena zvyšuje o 30 %.

Vyšší ceny má Heureka.cz i před Vánocemi. Plošné zvýšení cen o 25 % se týká všech prokliků od 1. října do konce prosince každého roku.

Doporučení pana Mergada

Pokud chcete díky inzerci na Heurece a Zboží.cz vydělávat víc než dosud, vyzkoušejte zvýšení ceny za proklik u vybraných produktů, které se dobře prodávají. Zkontrolujte, jak se změna ceny projevila na pořadí vašeho e‑shopů na kartě vybraného zboží. Nezapomeňte vyhodnotit např. v Google Analytics, jak se změna projevila na prodeji zboží. Změny, které se budou vyplácet, aplikujte na další zboží. Pokud změna nepřinese vyšší příjmy, vraťte se k původnímu nastavení a hledejte další cesty k vyšším výdělkům. Ani já se svými dlouholetými zkušenostmi se bez testování neobejdu.

Pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.