Za hranice průměru: S kvalitním feedem dostanete inzerci na Google Nákupech na vrchol

Lukáš Horák
13. 11. 2024
3 minuty čtení

V tomto článku vám během 3 minut vysvětlíme, proč je kvalitní feed zásadní pro úspěch na Google Nákupech a jak prodejcům pomáhá být o krok před konkurencí. Informace pocházejí z webináře Adama Cagaly Jak díky Mergadu zlepšit výkonnost Google Ads kampaní.

Kvalitní feed je klíčová součást ovládnutí Google Shoppingu

Abyste vůbec spustili Google Shopping kampaně, potřebujete mít produktový feed. Ale aby vaše zboží nezapadlo mezi konkurencí, měli byste se postarat o vytvoření co nejkvalitnějšího možného vstupu. Většinu ze způsobů, jak udělat produktové reklamy lákavější, vyřešíte právě ve feedu. Informace o produktech si navíc sami vylepšíte hromadně a automatizovaně, takže ušetříte za placení programátorů a vše zvládnete v kratším čase. Stačí použít Mergado.

Mnoho lidí se spokojí s tím, že feed splňuje všechny potřebné specifikace. Takto ho nahrají do vybrané reklamní platformy a dále v podstatě nic neřeší. Kampaně nějak běží, kredit se utrácí. Ale abyste získali více konverzí a překonali konkurenci, musíte s ním udělat mnohem víc.

Adam Cagala, DataLAB Master v ptagroup, Co-founder Akademio

Naučte se zdarma, jak vytvořit kvalitní Google feed

Pusťte si záznam přednášky Adama Cagaly. Podíváte se obecně na základy vylepšení produktového feedu a zaměříte se na výkonnost Google Ads kampaní.

3 nutnosti, které by měl feed splňovat, než ho začnete upravovat

  1. Aktuálnost
    1. Feed byste měli mít aktualizovaný minimálně jednou denně. 
    2. Takto si budete jistí, že se v něm propíšou všechny aktuální změny (nejčastěji například dostupnost či ceny zboží).
  2. Správnost
    1. Data obsahují korektní informace o každém produktu.
    2. Mezi typické chyby zde patří nesprávně nastavená doba dodání nebo zobrazování chybné ceny (např. bez uvedení DPH).
  3. Úplnost
    1. Ve feedu máte o zboží všechny potřebné, případně užitečné informace.
    2. Toto se častokrát týká chybějících alternativních obrázků, nevyplněných parametrů, na jejichž základě probíhá párování nabídek, či chybějících EANů.

Toto jsou základy, jak vytvořit kvalitní feed

Názvy produktů

  • Optimalizace názvů produktů ve feedu zvyšuje šanci, že se vaše zboží objeví v relevantních výsledcích vyhledávání, což vede k vyšší míře prokliku.
  • NEZAPOMEŇTE: Změna názvů není výhodná pro zcela všechny produkty.
    • Například u elektroniky jsou názvy produktů jasně dány.
    • Naopak v oblastech jako móda (ale například také v sortimentu Home & Decor a dalších) můžete v názvech testovat různé pořadí slov či různá synonyma, protože ne vždy se v kampani zobrazí celý název produktu najednou.

Obrázky

  • Postarejte se o to, aby obrázky v produktovém feedu byly co nejkvalitnější. Je to zásadní pro:
    • Zlepšení proklikovosti (CTR): Kvalitní obrázky přitahují více pozornosti a zvyšují pravděpodobnost, že zákazníci na produkt kliknou.
    • Zvýšení:
      • rychlosti načítání stránek
      • důvěryhodnosti produktu i značky
      • pravděpodobnosti schválení inzerce
    • NEZAPOMEŇTE: Google Shopping v obrázcích nepovoluje žádný text ani vodoznaky.

Segmentace

  • Jeden z vašich nejčastějších úkonů při práci s feedem by mělo být rozdělování produktů na segmenty –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ typicky podle kategorií, cen, štítků (např. zboží v akci nebo výprodej) či podle dalších definic.
  • Segmentace produktů nejčastěji probíhá na základě:
    • dat –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ slouží ke sledování výsledků pro jednotlivé segmenty, na tomto základě dokážete vyhodnotit, jak se každé skupině produktů daří
    • kampaní –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ produkty vybrané na základě požadovaných dat dále rozdělíte do kampaní (případně reklamních skupin), abyste jejich inzerci mohli nastavovat různé rozpočty, bidding atd.

Skrývání produktů

  • Neinzerujte všechno zboží, když se to nevyplatí.
  • V případě nevýkonných produktů, kategorií nebo značek (ale také pokud má některé zboží nízkou marži, neaktuální skladovou zásobu nebo v aktuálním období není relevantní) Adam doporučuje takové zboží skrýt.

Bidding

  • Nastavení biddingu vám umožní efektivněji řídit, kolik investujete do reklamy konkrétních produktů či kategorií.
  • Hlavní způsoby, jak bidding ve feedu nastavovat, jsou:
  • Využití atributu pro bidding (např. cpc nebo max_​cpc): Srovnávače zboží, jako například Heureka, nabízí možnost přímo v produktovém feedu zadat nabídku za proklik.
    • Pomocí speciálního atributu v každé produktové položce nastavíte a určíte maximální cenu za kliknutí (CPC), kterou jste ochotni za daný produkt zaplatit.
  • Rozdělení produktů podle priorit: K rozdělení produktů podle důležitosti můžete ve feedu použít atribut custom_label (např. ve feedu pro Google Nákupy).
    • Takto jim přiřadíte štítek, se kterým produkty rozdělíte podle priorit (obvykle to jsou produkty s lepší marží) a nastavíte na ně ceny za proklik podle potřeby. 

S Mergadem se sami stanete programátory a vytvoříte si kvalitní feedy

S námi zvládnete nastavit inzerci i bez technických dovedností. Mergado vám umožní vytvářet a upravovat datové feedy přesně podle vašich představ bez čekání, až na vás bude mít ajťák čas. Takto získáte kontrolu nad svými daty a otevřete si cestu k efektivnímu řízení inzerce na více než 650 platformách.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.