K provedení tohoto lehce věšteckého kouzla budete potřebovat URL adresu kategorie, u které chcete prodejní trendy zjišťovat. Například http://kontaktni-cocky.heureka.cz. A také následující dokument, který obsahuje aktuální seznam TOP produktů jednotlivých kategorií. Z něj si vytvořte kopii. Do pole B1 potom zadejte URL adresu kategorie a v dokumentu se vám zobrazí 50 TOP produktů s URL adresami. Ty si zkopírujte do schránky. V Mergadu potom porovnáte tyto adresy s adresami spárovaných produktů ve vašem e‑shopu. Na kartě Produkty budeme vyhledávat v elementu H_HEUREKA_URL_1 (kvůli překlepu na stránce aktuálně H_HUREKA_URL_1) na základě příkazu „je obsažen ve výčtu“ zkopírované adresy. Výsledek vám potom dává informaci o tom, jak velkou část ze zákaznicky atraktivního sortimentu v dané kategorii váš e‑shop nabízí. S takovým zjištěním pak můžete dál pracovat – upravit sortiment nebo začít více biddovat položky, které se nachází mezi TOP produkty. Napadají vás další kroky nebo využití Data Owlu? Dejte nám vědět do fóra!
Má vaše zboží úspěch? Tipy a triky pro Data Owl – 2. díl
Prodávat klasické žárovky v době kdy frčí úsporné? Nebo špičaté boty v sezóně kulatých špiček? Nesmysl. Ale… máte přehled o tom, co se právě prodává ve vašem odvětví? S pomocí aplikace Data Owl snadno zjistíte, které z TOP produktů máte ve své nabídce vy!
Kateřina Šmajzrová
Katka se panu Mergadovi starala o české texty, hlídala aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točila videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty.