Nabízet bezkontaktní dopravu v Maďarsku je klíčové
Kromě toho že nejvyužívanější metoda dopravy objednávek byl balík do ruky, vzrostla v Maďarsku obliba využívání bezkontaktních parcel boxů. V této době ji preferují zákazníci právě proto, že umožňuje nepřijít do kontaktu s kurýrem či eliminuje nutnost stát ve frontách na poště a výdejnách. Tím snižuje riziko nákazy.
Využijte parcel box sítě Foxpost nebo Maďarské pošty
Kurýrní služba Foxpost v současnosti v Maďarsku provozuje přes 140 boxů s cílem dosáhnout dvou stovek poboček.
Výhody:
- jejich síť pokrývá 49 maďarských měst
- objednávky můžete jejich prostřednictvím bezplatně vrátit do 14 dnů
- roste jejich popularita, jejich prostřednictvím zákazníci přijali na 3 miliony objednávek
- ekologické řešení dopravy balíků
Jak nastavit pravidla pro dopravu v Mergadu
Dobře nastavená nabídka dopravců a cena dopravy ve feedu jsou důležité úkony při správě inzerce na vyhledávačích zboží. S Mergadem dopravu nastavíte hromadně a automatizovaně pro mnoho velkých i malých zbožáků.
Všechny odpovědi ohledně nastavení dopravy najdete v článku:
Bezkontakní možnosti platby přilákají zákazníky
Podle nedávné zprávy web Ecommerce News má více než polovina (58%) z téměř 3,5 milionu maďarských online nakupujících špatné zkušenosti s nakupováním na internetu. V 9 z 10 případů zákazník opustí objednávku ještě před zaplacením. Jedním z nejčastějších důvodů, proč lidé nedokončují objednávky, jsou neznámé či nedostatečné platební metody.
Umožnit zákazníkům platit pomocí aktuálně nejoblíbenějších metod je klíčový faktor vylepšení výkonnosti e‑shopů.
Payment Request API urychluje platby bez získávání údajů zákazníka
Chcete svým zákazníkům urychlit platební proces? Payment Request API umí nahradit webové platební formuláře a tím zpříjemnit uživatelský zážitek (a přitom zaručit jeho bezpečnost).
Výhody Payment Request API
- uživatel nevyplňuje webový formulář, pouze použije v prohlížeči uložené údaje
- nemusí zadávat jméno a číslo karty, stačí zadat její bezpečnostní heslo
- obchodník tak nezjistí zákazníkovy údaje, protože je služba posílá šifrovaně
- celá platba probíhá na mnohem méně kliknutí
- je kompatibilní s Google Pay, Samsung Pay a Apple Pay
- je dostupná na širokém množství prohlížečů: Chrome, Safari, Opera, Microsoft Edge a další
1. Jaké máš zkušenosti s používáním platby kartou jako platební metody na maďarském trhu?
Podle dat našich cca 60 zákazníků v Maďarsku můžeme říct, že dominantní je stále dobírka s přibližně 70% podílem. Karty jsou druhá nejoblíbenější možnost, platí jimi 25 – 30 % zákazníků. Pár procent tvoří převod na účet. V Maďarsku se trh vyvíjí podobně jako v České republice – oblíbenost platby kartou bude stále růst.
2. Jak vysoko řadíš oblíbenost platby kartou mezi dalšími metodami – dobírka, bankovní převod, elektronická peněženka, zaplacení za 14 dní?
Odložené platby, elektronickou peněženku zákazníci v Maďarsku ještě vůbec nepreferují. Myslím si, že to ještě 1 – 2 roky potvrvá, než naberou na popularitě. Z online plateb jednoznačně vede platba kartou. U „našich“ e‑shopů je to 25 – 30 % z celkových plateb. Co bych českým e‑shopařům doporučil, je určitě platba v HUFech a checkout v maďarštině. Češtinou při placení velmi nabouráte důvěru klienta.
3. Jaký máš názor na kvality Payment Request API plateb?
Podle mě je to jedna z alternativ, jak jednoduše na pár kliků zaplatit bez toho, aby člověk přepisoval údaje z karty. Vhodné řesení, pokud nakupuješ u nějakého nového merchanta a nemusíš tam vkládat kartové údaje. U merchantů, kde člověk pravidelně nakupuje, už má pravděpodobně uloženou kartu přímo v košíku. Celkově to však za mě není téma, těch možností je strašně moc. Už možnost přímo v košíku Apple Pay, Google Pay, různé jiné payment možnosti. Je to v podstatě jen zjednodušení zadávání karty.
4. Má používání Payment Request API budoucnost v maďarské e‑commerce?
Znovu platí, že v Maďarsku je e‑commerce pozadu a tento trend bude populární až za pár let.
Co potřebujete vědět o maďarském trhu
Při porovnání s Českou republikou je jisté, že mnoho zajímavého vývoje Maďarsko teprve čeká. Pokud včas a správně zareagujete, budete s e‑shopem u toho. Přečtěte si, na co se v maďarské e‑commerce soustředit, aby na ní váš e‑shop uspěl.
- Založte si maďarské s.r.o., neboli Kft. Provoz e‑shopu v Maďarsku bez místní firmy má náročnější podmínky, zejména při registraci různých služeb.
- Dbejte na recenze a péči o zákazníka. I když jejich důvěra v e‑shopy a online platby postupně roste, Maďaři si stále velmi zakládají na nákupu v kamenných prodejnách. Abyste je přesvědčili, že je váš e‑shop důvěryhodný, věnujte pozornost získávání kvalitních recenzí prostřednictvím bezproblémového dodání zboží a kvalitní zákaznické podpory. TIP: Pokud to umožňuje váš rozpočet, důvěryhodnost e‑shopu efektivně zvýšíte provozem alespoň menšího showroomu.
- Investujte do marketingu. Průměrná výše CPC v Maďarsku je v porovnání s ostatními zeměmi nízká. Pohybuje se v rozmezí 2 – 5 Kč za proklik podle typu sítě.
- Zapojte se do oblíbených slevových akcí. I na maďarském trhu dobře fungují akce a slevy. Připravte inzerci na to, aby dobře oslovila zákazníky např. na Black Friday, Cyber Monday atd.
- Počítejte s vyšším daňovým zatížením. Výše maďarského DPH je jednu z nejvyšších na světě – 27 %. Je proto dobré vědět, že vaše jako např. v ČR.
- Prodávejte tam, kde se to vyplatí. Mimo aglomeraci Budapeště a několika větších měst (Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Győr, Pécs, Kecskemét, Szeged) žije méně movitá klientela. Zákazníci v ostatních oblastech uskuteční málo objednávek, proto zde neočekávejte velké objemy tržeb.
1. Jakým specifikům maďarského trhu věnovat pozornost při expanzi?
Maďaři mají výrazně větší důvěru v e‑shopy, které mají i kamennou prodejnu. Rovněž ve velké míře upřednostňují doručování na dobírku anebo doručovací boxy jako například Pick-Pack Point.
E‑shopaři by také měli myslet na přizpůsobení e‑shopu specifikům lokálního trhu ohledně doprav a platebních metod. Pro každou expanzi je také důležitá kvalita textů a zákaznická podpora, která se bezchybně domluví maďarsky.
2. Jakým směrem se maďarský trh bude ubírat v následujících letech?
Tak jako všude, i v Maďarsku se kvůli koronakrizi rozproudil online trh, takže lidi byli donuceni zkusit i jiné způsoby nákupů. Momentálně je na maďarském trhu po jarním nakupovacím šílenství spíš útlum. Nicméně díky nově získané zkušenosti online nákupů lze očekávat, že se k nim budou vracet už častěji.
Druhý trend bude digitalizace segmentů, které zatím v online nebyly tak silné, jako je doručování potravin, drogerie a některých dalších.
3. Kde je pro e‑shopy v maďarské e‑commerce prostor pro zlepšení?
Ve srovnání s Českem mají maďarské e‑shopy pořád hodně textu na úvodní stránce a vizuál mají často dle českých „norem“ zastaralý. Dle mého názoru by taky mohly víc a efektivněji využívat online marketingové kanály. Hodně z maďarských e‑shopů i platforem, na kterých jsou e‑shopy provozovány, má problém s rychlostí na mobilních zařízeních.
4. Jak přilákat zákazníky z méně movitých oblastí?
Maďaři obecně moc rádi slyší na slova Sleva, Zdarma, ale taky hodně ocení kvalitní zákaznický servis.
S Mergadem nastavíte inzerci pro mnoho maďarských formátů sami
Zvažujete proniknout na maďarskou e‑commerce? S Mergadem využijete formáty pro srovnávače zboží, které už používáte a převedete je na ty, které aktuálně potřebujete. S naším virtuálním správcem dokážete automatizovaně spravovat datové feedy. V Mergadu zvládnete inzerci e‑shopu spravovat sami – zrychlíte tím každodenní marketingové úkony a ušetříte náklady za práci programátorů.
Jaké formáty v Maďarsku podporuje Mergado
Maďarská e‑commerce je, a ještě několik let bude, prostředí plné příležitostí. Pokud jste už na domácím trhu uspěli, vydejte se s e‑shopem do Maďarska co nejdříve. A pamatujte: důležité je pochopit zdejší podmínky, správně využít aktuální trendy a používat efektivní marketingové nástroje, které vám zpřehlední a zautomatizují inzerci.
Mohlo by vás zajímat: